ECO abroncsok
Címkék
Dátum
2014.05.28. 20:30
-
Rolling resistance, vagyis gördülési ellenállás. Minél alacsonyabb egy téli vagy nyári gumi ellenállása, annál kevesebb üzemanyagot használ el. A Michelin felmérése szerint, minden 5. tank üzemanyag a gumik miatt ég el, így egyáltalán nem mindegy ezen ismérv. Nem csupán környezetvédelmi szempontból éri meg, alacsony gördülési ellenállású gumiszettet vásárolni!
Az alábbi ábra szemlélteti az összefüggést. (Alacsony gördülési ellenállás= kisebb fogysztás=kisebb széndioxid emisszió)
-
Recycling, azaz újrahasznosítás. Talán nincs csúnyább látvány a természetben, mint amikor egy erdőt vagy szép völgyet egy rakás, illegálisan lerakott gumiabroncs rondít el. A gumiabroncs iparban (is) óriási kihívás a hulladékkezelés, és az újrahasznosítás. A Nokian például autópályákhoz ad használt gumikat, amiket azután beleépítenek a szélfogó falakba vagy akár az aszfaltcsíkba. (Utóbbira már Magyrországon is volt példa.)
A Goodyear éppen egy olyan eljáráson dolgozik, amely célja, hogy az elhasznált abroncsokat – úgynevezett revulkanizációs eljárással – egy az egybe új életre keltsék. A részeredmények nem rosszak, eddig 80 százalékos rátát értek el, speciális üzemükben!
-
Raw materials, vagyis nyersanyagok. A gumikeveréken, amit a gyártási folyamat során használnak, különös jelentőséggel bír. Nem csupán környezetvédelmi szempontból (bár nyilván nem mindegy, milyen a mérgező és nem mérgező anyagok aránya) de például az abroncs tapadása szempontjából is fontos a keverék összetétele.
Az abroncscégek saját maguk fejlesztik ezeket a keverékeket, ami hét pecsétes titok, hiszen akár ezen is múlhat a versenyelőny vagy éppen hátrány, egy konkurens abronccsal szemben.
,Manapság, egy környezettudatos vásárló/autós számára, több alternatíva áll rendelkezésre az autó, illetve az abroncspiacon is. Utóbbi esetében az ún. zöld vagy ECO abroncsokra gondolok, amik nem is csupán a környezettudatosságot szolgálják, de közép- és hosszú távon megtakarítást is jelentenek használóiknak!
Az autó- és abroncsipar számára egyébként növekvő fogyasztói elvárás az ekológiai lábnyom csökkentése. A cégeknek úgy kell alakítania gyártási, hulladékgazdálkodási és logisztikai folyamataikat, hogy azok ne növeljék az üvegházhatást, a lég, fény és zajszennyezést.
Ha ezen a téren sikerül előre lépniük, saját maguknak teremthetnek egy jól kommunikálható marketing eszközt. És persze kommunikálják is, elég ha egyes gumiabroncs elnevezésekre gondolunk. (Pl. Continental EcoContact, Michelin Energy Saver vagy Bridgestone Ecopia)