Bridgestone: még mindig fejleszt a leköszönő abroncsgyártó

A nemsokára esedékes ausztrál nagydíjon jól is jöbhet az új fejlesztés, mivel a balkanyarok igen megterhelőek – karakterisztikájukból adódóan – a gumik számára.

(Egyébként a brnói pálya – ahol a tűzkeresztségen átesett az új fejlesztés – pont nem ilyen, ott nem indokolt, de nem is erre a futamra tervezte elsősorban a Bridgestone, új versenygumi kínálkatát.)

Ami miatt érdekes még az új megoldás az a Bridgestone „személye.” Köztudott, hogy a 2015-ös idénytől a Michelin veszi át az egyedüli beszállítói stafétát, így az sem lenne meglepő, ha a mostanihoz hasonló gumifejlesztéseket már nem eszközölne a japán gumis cég.
Ám ők nem így gondolkodtak, így jöhetnek az aszimmetrikus első abroncsok, már idéntől. Kíváncsi Valószínűleg figyelnek a Michelin-nél is, hiszen ha beválnak a gumik, nem engedhetik meg, hogy visszálljanak a „régi, megszokott” abroncstípusokra.

Az aszimmetrikus gumikat (egy hátsó abroncs példáján) jól szemlélteti az alábbi animáció.


,A Bridgestone merésznek tűnő húzással hallat magáról, a MotoGP sorozatban. A hátsó kerekeknél már megszokott aszimmetrikus abroncsokkal készül, de az első tengelyre! Az aszimmetria lényege, hogy a versenygumi egyik oldala más (keményebb) keverékből áll, mivel a pálya rajzolata miatt, a gumikra ható terhelés sem egyenlő eloszlású.

A brnói tesztelésen már kipróbálhatták a csapatok a megoldást, igaz nem minden csapat élt a lehetőséggel. Aki viszont igen, azok egytől-egyig pozitív visszajelzést küldött a Bridgestone versenymérnökeinek az aszimmetrikus első abroncsról.

pályázati logó