Az autós, aki nem tartotta be a pótkerék használat szabályait
Címkék
Dátum
2014.05.07. 11:06
Viszont semmiféle problémát nem tapasztaltam a limit után sem. Miért mégis az előírás?”
Mivel a mankókerekeket eleve ritkán használjuk (élettartamuk zömét egy helyben, használaton kívül töltik, mindenféle karbantartás nélkül), a gyártók előtérbe helyezték a helytakarékosságot.
Ennek következtében közel sem olyan tartós termékekről beszélünk, mint egy normál abroncs esetében. Tiszta sor, hogy egy mankókerék életmentő lehet ha épp sietünk és elér minket egy defekt, viszont teljes értékű abroncsként tekinteni rá, és az előírtnál hosszabb ideig tartó üzemeltetés számos problémához vezet.
Eleve, egy ilyen kerék csupán egy réteg poliésztert tartalmaz a gumiréteg alatt (a legtöbb esetben). Ettől a defektállóképesség és a kanyarokban tapasztalt menestabilitás is sérül. Megnövekedett fékút, rosszabb tapadás, az ABS rendszer kisebb hatásfoka és alulkormányzottság fogja jellemezni autónkat.
Kanyarokban különböző sebességgel fordulnak be a jobb, illetve bal oldali abroncsok (a differenciál műnek köszönhetően.) De mivel a mankókerék mérete kisebb, komoly kihívás lesz egy élesebb kanyar, főleg ha az előírt sebességlimitet sem tartjuk.
Apropó egy tipp a mankókerékhez (az előírások betartásán felül):
A rendszeres nyomásellenőrzést végezzük el a mankókerekünkön is, ne csupán az üzemeltetett nyári vagy téligumi szetten! Ha pedig teljes értékű pótkerekünk van, vonjuk be az abroncsrotációba, ezzel körülbelül 20%-ot adunk a teljes szett élettartamához!
,Mennyi ideig használhatjuk a gyári pótkereket? Avagy mi van, ha nem tartjuk be a gyári instrukciót a pótabroncs hatótávolságát illetően? Egy autós „vallomása” következik. Túl óvatos a gyártó?
„Nem olyan régen defektet kaptam utam során. Szerencsére volt pótkerék az autóban és nem csak defektjavítót adtak a szalonban. De a helytakarékosság miatt nem teljes értékű pótkerék került a kocsiba, csupán egy kisebb méretű mankókerék. Tudom, hogy az ilyen típusú abronccsal csak korlátozott menettáv teljesíthető. Bevallom bőven túlléptem ezt a limitet, mire lecseréltem normál méretű gumira a mankókereket.
Mivel a mankókerekeket eleve ritkán használjuk (élettartamuk zömét egy helyben, használaton kívül töltik, mindenféle karbantartás nélkül), a gyártók előtérbe helyezték a helytakarékosságot.
Ennek következtében közel sem olyan tartós termékekről beszélünk, mint egy normál abroncs esetében. Tiszta sor, hogy egy mankókerék életmentő lehet ha épp sietünk és elér minket egy defekt, viszont teljes értékű abroncsként tekinteni rá, és az előírtnál hosszabb ideig tartó üzemeltetés számos problémához vezet.
Eleve, egy ilyen kerék csupán egy réteg poliésztert tartalmaz a gumiréteg alatt (a legtöbb esetben). Ettől a defektállóképesség és a kanyarokban tapasztalt menestabilitás is sérül. Megnövekedett fékút, rosszabb tapadás, az ABS rendszer kisebb hatásfoka és alulkormányzottság fogja jellemezni autónkat.
Kanyarokban különböző sebességgel fordulnak be a jobb, illetve bal oldali abroncsok (a differenciál műnek köszönhetően.) De mivel a mankókerék mérete kisebb, komoly kihívás lesz egy élesebb kanyar, főleg ha az előírt sebességlimitet sem tartjuk.
Apropó egy tipp a mankókerékhez (az előírások betartásán felül):
A rendszeres nyomásellenőrzést végezzük el a mankókerekünkön is, ne csupán az üzemeltetett nyári vagy téligumi szetten! Ha pedig teljes értékű pótkerekünk van, vonjuk be az abroncsrotációba, ezzel körülbelül 20%-ot adunk a teljes szett élettartamához!
,Mennyi ideig használhatjuk a gyári pótkereket? Avagy mi van, ha nem tartjuk be a gyári instrukciót a pótabroncs hatótávolságát illetően? Egy autós „vallomása” következik. Túl óvatos a gyártó?
„Nem olyan régen defektet kaptam utam során. Szerencsére volt pótkerék az autóban és nem csak defektjavítót adtak a szalonban. De a helytakarékosság miatt nem teljes értékű pótkerék került a kocsiba, csupán egy kisebb méretű mankókerék. Tudom, hogy az ilyen típusú abronccsal csak korlátozott menettáv teljesíthető. Bevallom bőven túlléptem ezt a limitet, mire lecseréltem normál méretű gumira a mankókereket.