ADAC: Súlyos presztízsveszteség a legismertebb gumi teszt szervezőnél
Címkék
Dátum
2014.02.20. 11:04
Az ADAC rendszeresen osztja ki „sárga angyal” díját, ami Németország kedvenc autójának jár (az ADAC klubtagok szavazatai alapján). A legutóbbi győztes, a 34 ezer szavazatot kapó VW Golf lett. Most azonban kiderült, hogy az ADAC hozzáírt egy nullát a szavazatok számához és valójában 3409 voksot kapott a Golf.
A szavazáson második helyen végzett BMW 3-as egész egyszerűen „felszívódott” az ADAC végeredményéből.
A botrány kirobbanása után, Michael Ramstetter kommunikációs vezér természetesen azonnali hatállyal lemondott, a VW, a BMW és más autógyár is visszaadta minden ADAC kitüntetését, hiszen a blama nem csupán az ADAC-nak (több mint) kellemetlen, hanem a díjazottaknak is.
Ezek után tudunk még támaszkodni az ADAC teszteredményeire? Igaz most nem a gumitesztekről derült ki turpisság, de a cég hitelét vesztette. A menedzsment egy dolgot tehetett, amit meg is lépett. Belső vizsgálat indul az ügyben, a Sárga angyal díj levezénylését pedig kiszervezik egy külső cégnek.
Az ADAC egyébként rendszeresen végez, az éves abroncsteszteken kívül, például autós gyermekülés biztonsági teszteket.
,Ha azt mondom releváns és hiteles téli vagy nyári gumi teszt, mindenkinek beugrik a német autóklub, vagyis az ADAC éves tesztje. Ha csak egy tesztet is megnézünk az abroncsokról, az ADAC által szervezett lesz az, ebben biztos vagyok.
Most azonban súlyos presztízsveszteség érte a szervezetet. Kiderült ugyanis, hogy erősen manipulált adatokat (is) szolgáltatnak. Sőt, a németek kommunikációs vezetője be is vallotta, hogy „hozzányultak” a számokhoz. (Egész konkrétan az „elszartam” kifejezést használta.) De lássuk mi történt?!
A szavazáson második helyen végzett BMW 3-as egész egyszerűen „felszívódott” az ADAC végeredményéből.
A botrány kirobbanása után, Michael Ramstetter kommunikációs vezér természetesen azonnali hatállyal lemondott, a VW, a BMW és más autógyár is visszaadta minden ADAC kitüntetését, hiszen a blama nem csupán az ADAC-nak (több mint) kellemetlen, hanem a díjazottaknak is.
Ezek után tudunk még támaszkodni az ADAC teszteredményeire? Igaz most nem a gumitesztekről derült ki turpisság, de a cég hitelét vesztette. A menedzsment egy dolgot tehetett, amit meg is lépett. Belső vizsgálat indul az ügyben, a Sárga angyal díj levezénylését pedig kiszervezik egy külső cégnek.
Az ADAC egyébként rendszeresen végez, az éves abroncsteszteken kívül, például autós gyermekülés biztonsági teszteket.
,Ha azt mondom releváns és hiteles téli vagy nyári gumi teszt, mindenkinek beugrik a német autóklub, vagyis az ADAC éves tesztje. Ha csak egy tesztet is megnézünk az abroncsokról, az ADAC által szervezett lesz az, ebben biztos vagyok.
Most azonban súlyos presztízsveszteség érte a szervezetet. Kiderült ugyanis, hogy erősen manipulált adatokat (is) szolgáltatnak. Sőt, a németek kommunikációs vezetője be is vallotta, hogy „hozzányultak” a számokhoz. (Egész konkrétan az „elszartam” kifejezést használta.) De lássuk mi történt?!