A Pirelli is Chip-el
Címkék
Dátum
2014.03.19. 21:49
A legtöbb autó – sőt az új gyártású autók már 100%-ban – el vannak látva egy úgynevezett gumiabroncs monitoring rendszerrel, ami jelez ha rendellenességet tapasztal a gumik nyomásában. A Pirelli rendszere viszont az üzemi hőmérsékletet is figyeli. Nagy különbség, hogy míg az előző akkor ad információt ha már baj van (azaz nem megfelelő a nyomás), addig a Pirelli chipje képes a két adatból kikalkulálni a potenciális hibát és preventív kiküszöbölni.
A rendszer már egy komolyabb tesztelésen is átesett. 2012-ben a egy flotta 43 teherautójába szerelték be, majd tettek meg a chipes abroncsokon, mintegy 15 millió(!) kilométert. Az eredmény pedig átlag 1500 dolláros megtakarítás járművenként! Ez azért bőven számottevő összeg.
,Egy önmagát ellátó chipet szerel a Pirelli, immáron a polgári autók abroncsaiba is, a tervek szerint. A chip feladata, hogy menet közben információkat továbbítson a gumiabroncsról, annak nyomásával és üzemi hőmérsékletével kapcsolatban. Ezzel a lépéssel elősegíthető a gazdaságosabb üzemeltetés.
A rendszert már alkalmazzák a flottás ügyfeleknél. A fuvarozó vállalatok autóiba szerelt abroncs chipek a flottaüzemeltető központjába továbbítanak információt. A nehézgépkocsik szegmensében már bizonyított a Pirelli megoldása. Egyértelmű tehát, hogy a jövő a cyber abroncsok irányába mutat, hiszen nem az olaszok az egyetlen gyártó, akik chipelik abroncsukat.
A szerkezet maga egyébként kellően kicsi ahhoz, hogy zavartalanul beszerelhető legyen a gumik oldalfalába, hiszen csupán 25 grammot nyom. Kalibrálása sem igényel túl sok bíbelődést, pusztán apró testre szabásra van szükség az autó tulajdonságainak függvényében.
A rendszer már egy komolyabb tesztelésen is átesett. 2012-ben a egy flotta 43 teherautójába szerelték be, majd tettek meg a chipes abroncsokon, mintegy 15 millió(!) kilométert. Az eredmény pedig átlag 1500 dolláros megtakarítás járművenként! Ez azért bőven számottevő összeg.
,Egy önmagát ellátó chipet szerel a Pirelli, immáron a polgári autók abroncsaiba is, a tervek szerint. A chip feladata, hogy menet közben információkat továbbítson a gumiabroncsról, annak nyomásával és üzemi hőmérsékletével kapcsolatban. Ezzel a lépéssel elősegíthető a gazdaságosabb üzemeltetés.
A rendszert már alkalmazzák a flottás ügyfeleknél. A fuvarozó vállalatok autóiba szerelt abroncs chipek a flottaüzemeltető központjába továbbítanak információt. A nehézgépkocsik szegmensében már bizonyított a Pirelli megoldása. Egyértelmű tehát, hogy a jövő a cyber abroncsok irányába mutat, hiszen nem az olaszok az egyetlen gyártó, akik chipelik abroncsukat.
A szerkezet maga egyébként kellően kicsi ahhoz, hogy zavartalanul beszerelhető legyen a gumik oldalfalába, hiszen csupán 25 grammot nyom. Kalibrálása sem igényel túl sok bíbelődést, pusztán apró testre szabásra van szükség az autó tulajdonságainak függvényében.