A használt gumi vásárlás veszélye!

Egy tipikus használt abroncs körülbelül 3 mm-es profilmélységgel rendelkezik, ami – ha figyelembe vesszük az előírt 1,6 mm-es minimális előírást – csupán 1,4 mm használható mintaárok mélységet jelent! (Összehasonlításként, egy új abroncs 8-9 milliméteres mélységgel rendelkezik, azaz 6-7 mm „koptatható felülettel” bír.)

Az apróhirdetésekben található abroncsok történetét nem tudjuk visszakövetni, így nem kis szerencse is kell, hogy valóban jó vételt csináljunk. Stuart Jackson szerint, nagyon komoly hiányosságok mutatkoznak az autósok között, a gumiabroncsok vezetésbiztonsági vetületét illetően. Egyszerűen alulértékeljük a gumik szerepét.

Mi lehet a megoldás?

Egyrészt fontos, hogy kellő jelentőséget társítsunk az abroncsokhoz. A vásárlásnál ne csupán az ár legyen a döntő tényező. Nyilvánvaló, hogy nagyban befolyásolja a vásárlási folyamatot, de jobban jártunk – hosszú távon egészen biztosan – ha vadásszuk az akciós (de vadonatúj, ellenőrzött forrásból származó) téli és nyári gumikat!

,A magyar autósok körében – nyilván anyagi megfontolásból – általános dolog a használt gumik adás-vétele. Sokszor egyáltalán nem ellenőrzött forrástól vásárolunk, mondhatni zsákbamacska abroncsokat.

A jelenségre a TyreSafe vezére, Stuart Jackson is felhívta a figyelmet. „Tudjuk, hogy növekszik azok száma, akik kizárólag használt abroncsokban gondolkozik.”

A Continental egyik hivatalos blogja egyenesen így fogalmaz: „Az autósok gyakran az életüket kockáztatják és még csak nem is feltétlen spórolnak a használt autógumikkal.

pályázati logó