A Dunlop gumiabroncs technológiai szótára

Peremhuzal karika ágy: Ezzel az alkatrésszel stabilizálják a gumiabroncs és a kerékagy illeszkedését. Speciális kialakítású rendszer jellemzi a Dunlop technológiáját, ami fokozza a gumi stabilitását.

MRT: Azaz Multi Radius Tread. Ez a száraz és nedves tapadásra utaló rövidítés, ami egyenletes terhelést jelent. A téli tapadást pedig egy úgynevezett multilamella háló fokozza.

A Dunlop egyes abroncsait úgynevezett változtatható árkok jellemzik, ami optimális vízelvezetést biztosít, kiküszöbölve ezzel a vízre való felúszás veszélyét. Utóbbit tovább csökkenti egy olyan örvénymentes vízelvezető árokrendszer, amely turbinaszerűen szorítja ki az esővizet. Ezt nevezik Twin Hydro Paddle-nek.

Hybrid Overlay
. Ez egy olyan övszerű csatlakozó, amely redukálja a magas sebesség okozta gumiabroncs deformációt.
,A Dunlop gumigyártó - ami mint tudjuk a Goodyear gyermeke – segít megérteni, a magyarázat nélkül tényleg nem egyértelmű, gumiabroncs fejlesztéssel kapcsolatos szakszavakat. Eddig egy-egy téli vagy épp nyári abroncsot vizsgálva, nem mindenkinek mondott bármit is a termékleírásban feltüntetett multi lamella rendszer, vagy az MRT rövidítés. Az aszimmetrikus mintát még csak-csak értjük, de mi értelme van? Most kiderül.

Kezdjük is akkor ezzel, azaz mi a lényege az aszimmetrikus mintának?

Az ilyen gumik külső és belső oldala különbözik, más-más textúrát mutat. Kívül zárt, belül pedig inkább nyílt a minta. Míg előbbi a száraz tapadásért és a kanyarbevételért felel, addig utóbbi feladata a gumi nedves tapadásának, illetve vízelvezetésének javításáért.
 
pályázati logó