5 alapvető abroncs tipp a New York Daily News-tól
Címkék
Dátum
2014.04.26. 10:22
-
Rendszeres ellenőrzések
Nem túl nagy anyagi ráfordítással beszerezhető egy jó minőségű (digitális vagy analóg) abroncsnyomás mérő, amely nem hiányozhat az autóból. Többször volt már róla szó, hogy az optimális szinten tartott töltőnyomás nem csupán a gazdaságos üzemanyag felhasználást, de a megfelelő vezetésbiztonságot is szolgálja! Egyik fontosabb, mint a másik.
-
A pénzérme teszt
Amerikában (és az Egyesült Királyságban) csak Penny Test-nek hívják a profilmélység ellenőrzést, mivel – bár erre is van célszerszám – egy pénzérme is megteszi. Semmiképpen se dőljünk hátra, ha a gumik mintaárka még eléri a törvényileg előírt szintet, ugyanis az túl alacsonyan lett meghúzva. 3-4 milliméter alatt cserére szorul az abroncs.
-
Az abroncsok rotálása
Csak gyors emlékeztető, 8-10 ezer megtett kilométerenként érdemes az abroncsokat cserélni a tengelyek között. Az erre vonatkozó szabályok betartásával persze. Utóbbi a fix forgásirányú abroncsoknál fontos.
Egy érdekes tipp a témához! Ha van teljes értékű (azaz a használt szettel megegyező méretű, márkájú és mintázatú) pótkerekünk, használjuk azt is na rotáció során! Ez a megoldás 20 százalékkal növelheti a szett élettartamát
-
Először a hátsó tengely
Ha kénytelenek vagyunk – anyagi megfontolásból – csupán két abroncsot lecserélni, akkor kezdjük a hátsó tengellyel. Vezetési stílustól függetlenül így valamivel nagyobb lesz stabilitásunk.
-
A vezetési stílus igenis számít
Az, hogy milyen attitűddel hajtjuk az autót befolyásolja abroncsaink kopását, az üzemanyag felhasználást, a menetstabilitást és persze az autó élettartamát. A jelszó legyen mindig a kiegyensúlyozott és nyugodt vezetési stílus. Az előzékenység pedig nem azt jelenti, hány autót tudunk lehajrázni a sztrádán.
A listához egyébiránt a Michelin (észak-amerikai) termék menedzserét hívták segítségül, a szakmaiság biztosításához. Mik tehát a teendők?