Mennyire térül meg egy magasabb árfekvésű nyári gumiabroncs? Ezt is figyelte az Auto Bild a 2020-as nyári gumiabroncs tesztjén!
Mennyire térül meg egy magasabb árfekvésű nyári gumiabroncs? Ezt is figyelte az Auto Bild a 2020-as nyári gumiabroncs tesztjén!
A német Auto Bild magazin összesen 50 nyári abroncsot tesztelt a 245/45 R18 méretben és legfőképpen arra keresték a választ, hogy megéri-e olcsóbb nyári abroncsot venni vagy kizárólag a nagy márkanevek termékei a jók?
A nagy nyári abroncs tesztet azon a 245/45 R18 méretben végezte el a német szaklap, amelyet olyan autóknál választanak a tulajdonosok, mint a BMW 5-ös sorozat vagy a Mercedes E osztály vagy a Volvo S90. Így ha neked is ilyen autód van, akkor semmiképp ne hagyd ki ezt a teszt eredményt! Lényegében a német piacon kapható valamennyi 245/45 R18 Y100 nyári gumiabroncsot megvásárolta az Auto Bild, több, különböző helyről (ezzel is védve a függetlenségüket). Bridgestone, Michelin, Godyear, Pirelli, Continental, Hankook, Nokian, Firestone, Kleber és még sorolhatnánk a márkákat, amelyeket leteszteltek a szakújságírók, de nézzük inkább, mire jutottak.
A biztonságnak megvan a maga ára
Már megszokhattuk, hogy az első körös nyári gumiabroncs tesztelés az Auto Bild esetében a fékúttal kezdődik, vagyis vizes felületen 80km/h, száraz felületen 100km/h sebességről történő fékezés utáni féktávolságot vizsgálják először. A teszt meglepetéseket is okozott, hiszen volt olyan prémium márka, amely meglepően rosszul teljesített, de lényegesebb inkább az, hogy kik végeztek elől. A legrövidebb féktávolságot nedves útfelületen a Bridgestone Potenza S001 érte el 28,7 méterrel (a legrosszabban teljesítő abroncs 43,2 méter féktávolságot mutatott), míg száraz útfelületen a Michelin Pilot Sport 4 emelkedett ki a többi közül a maga 32,1 méter hosszú féktávolságával.
Második körös tesztelés
Az Auto Bild nem változtatott a tesztelés menetén, hiszen azokat az abroncsokat tesztelte tovább, amelyek a féktávolság teszten az első 20 helyen végeztek. A második körben már alaposabban vizsgálták az abroncsokat, hiszen itt már előjött az aquaplanning hatás, vezetés közbeni autókezelés, zajszint, gördülési ellenállás, elérhető futásteljesítmény is. Mivel a gördülési ellenállás közvetlenül befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást is, így már alaposabban át lehet gondolni azt is, hogy egy magasabb árkategóriájú abroncs például megéri-e az árát.
Íme, a nyertes nyári gumiabroncsok
Az Auto Bild nyári abroncstesztjének győztese végül a Continental Premium Contact 6 és a Goodyear Eagle F1 Asym. 5 lettek. A gazdaságossága miatt a Continental az első hely mellé még az Auto Bild „Eco-Meister” pecsétjét is megkapta. Jól teljesített egyébként összpontszám alapján még a Michelin Pilot Sport 4 is, de a Nokian Powerproof vagy a Firestone Roadhawk is jó eredményt kaptak.
Az alábbiakban pedig íme a teljes táblázat a helyezésekkel:
Forrás: www.autobild.de