„A minőség az első számú prioritásunk!”
Vállalatunk kiemelkedő szerepet tölt be a hazai piacon a flotta gumiabroncs menedzsment területén. Ebben az interjúban Juhász Tiborral beszélgettünk a vállalat sikereiről, kihívásairól és jövőbeni céljairól.
A MARSO Kft. központi flottakezelés kapacitása a hálózatban 25.000-26.000 autó, azaz ennyit képes a rendszer minőségi szinten és érdemben ellátni. 2024. májusában, vagyis a legfrissebb adatok alapján mintegy 23.000 autó flotta kezelését végzi a MARSO csapata. Összességében ennyi vállalati autó gumiabroncs kezelésének terhét veszik le az ügyfelek válláról. A legnagyobb partnerek között olyan nemzetközi vállalatok foglalnak helyet, mint az ALD-LeasePlan az Arval, vagy a Porsche Lízing, de az olyan hazai flottakezelők is a MARSO-t választották, mint a Mészáros M1 Flottakezelő vagy a MOL Fleet Solution. A magyar bankszektor meghatározó szereplőinek is a MARSO végzi a flotta szolgáltatását, mint például az OTP, Raiffeisen vagy Erste Bank. Arról, hogy hogyan sikerült a bizalmat elnyernie és megőriznie a csapatnak és milyen célok fogalmazódnak meg, Juhász Tibort, a MARSO szerviz és szolgáltatási üzletágvezetőjét kérdeztük meg.
A MARSO-ról a legtöbb embernek a gumiabroncs forgalmazás és szezonális átszerelés jut az eszébe. Hogyan és legfőképpen milyen indíttatásból alakult meg a flotta üzletág?
- Kezdetben a MARSO telephelyek önálló feladata volt a visszatérő ügyfélkör építése, amelyhez a flottákkal való szerződéskötés jelentette a leghatékonyabb módszert. Ahogy egyre több vállalat keresett országos szinten is egységes és megbízható megoldásokat, az elődeim Márkus Tiborral az élen újra értelmezték a flotta szolgáltatásokat és létrehozták az új „digitalizált” központi flotta csoportot. Ez kezdetben a személyabroncs üzletágon belüli értékesítési csatornát jelentette. Én már ebbe a működő, de a jelenleginél valamivel kisebb szervezetbe csatlakoztam be. Az elkövetkező évek során a volumen szinte „exponenciális” növekedésével önálló kereskedelmi csatornává nőttük ki magunkat. Ebben az értelemben a központi flotta szerviz szolgáltatásokból érkező árbevételünk már nagyobb, mint az összes többi szolgáltatási csatorna árbevétele együttesen. Ma önálló munkacsoportban, digitális eszközökkel, online felületen, külön választott raktárkapacitással és országos lefedettséggel közel 100 szervizponttal dolgozunk, hogy a partnereink és ügyfeleink igényeit a teljes szolgáltatási spektrumban ki tudjuk szolgálni.
A MARSO nyíregyházi székhellyel rendelkező vállalkozás, ezt a vármegyeszékhelyet lehet a fő bázisnak nevezni?
- A központi flotta tevékenységünk Nyíregyházán, a székhelyünkön szerveződik, innen történik a napi kapcsolattartás, ügyfélkezelés, adminisztráció, kicsit viccesen fogalmazva „a minden és a más”. A raktározási és logisztikai igényeinket a Dunaharasztiban található logisztikai központunk végzi, ahol rendelkezésre áll egy külön flotta raktár, amelyben jelenleg 65.000 abroncsot tárolunk. Flottáinkat jelenleg 19 MARSOPONT-on, 11 franchise üzletünkben és 60-70 szerződött szervizben kezeljük le. A legfontosabb számunkra természetesen az, hogy minden szervizben biztosított legyen a MARSO minőségi garanciája.
Miért érdemes egy vállalatnak a MARSO-t választania?
- Véleményem szerint a jól szervezett, nagy tapasztalattal és gyakorlati megoldásokkal rendelkező MARSO az úttörőnek mondható digitális megoldásaival, a méretéhez képest még mindig rugalmas keretrendszereivel, átlátható folyamatokkal rendelkezik. Ezek a tulajdonságok versenyelőnyre válthatók a flottapartnerek megtartásában és az új flottákkal való együttműködés kialakításában. Ez a fajta rugalmasság, gyors reakció, korrekt együttműködés mutatkozik meg az üzleti magatartásunkban is. Ügyfeleink által kiemelt tulajdonságunk, hogy olyan gyakorlati megoldásokat alkalmazunk, amelyek megkönnyítik az autósok mindennapjait és levesszük róluk a gumiabroncs kezelés és adminisztráció okozta terhet. Ma már online lehet időpontot foglalni, ahol az ügyfelek kiválaszthatják a számukra legjobb lokációt a legkényelmesebb átszerelési időpontot. A kitűnő lefedettségű, országos szervizhálózatunk pedig megkönnyíti a hirtelen felmerülő problémák, például defektek esetén felmerülő javítást. Azt gondolom a MARSO flottakezelése a fejlődésének mára az érett szakaszába lépett. Persze mindig van tovább és azon túl is. Magam is egy átutazó vagyok ezen a képzeletbeli gyorsvonaton, amit MARSO-nak hívnak. Felszálltam rá és azóta együtt robogunk.
Kizárólag személygépjárművekkel foglalkozik a MARSO flottakezelése?
- Amikor központi flotta tevékenységről beszélünk, akkor természetesen a teher flották kezelésére is gondolunk. A fuvarozók, közlekedési vállalatok esetén talán még nagyobb jelentősége van a megfelelő abroncsgazdálkodásnak és a járművek állás idejének a minimalizálásának. Az abroncsköltségek kordában tartása külön szakértelmet és állandó felügyeletet igénylő folyamat, ezért a flotta partnereink kiszolgálása egész évben folyamatos, magas színvonalú szolgáltatást igényel.
Fenntarthatóság szempontjából milyen ígéreteket lehet megfogalmazni?
- A fenntarthatóság egy nagyon időszerű kérdés. Nem cél, hogy több hulladékot generáljunk, mint szükséges. Az abroncsok felhasználását, felhasználhatóságát legtöbb partnerünk a szolgáltatási keretmegállapodásba is belefoglalja, így rögzítjük, hogy mennyi ideig (általában 5 évig) és milyen állapotig, kopás szintig használhatják (általában 4 mm-ig) az ügyfelek az abroncsokat. Ha a peremfeltételek teljesülnek, és biztonságosan használhatóak az abroncsok felszerelésre kerülnek. Ha egy abroncs ezeket a szűrőket nem teljesíti, akkor gondoskodunk a selejtezés során az abroncsok szakszerű hulladékgazdálkodóhoz történő eljuttatásáról. Ezt a feladatot egyébként a MOHU Zrt. látja el 2023 óta.
Mi a legnagyobb kihívás?
- Egyértelműen a logisztikai menedzsment és a szállítási kapacitások, költségek optimalizálása. Az ügyfeleknél a végső megítélésünk természetesen a szervizállomásokon is múlik. Számos lehetséges hibalehetőség létezik, amit a kollégáink nap, mint nap igyekeznek megoldani. Ilyen például a TPMS (abroncsnyomás-ellenőrző rendszer) helyes feltanítása, az abroncsok helytelen forgásirányú felszerelése, vagy a nem megfelelő guminyomás beállítása. Ezeket a szakszerűtlenségeket és problémákat el kell kerülnünk és a minimálisnál is kisebbre kell csökkentenünk az ilyen hibák számát, hiszen a MARSO félreérthetetlenül prémium gumiszervizként ismert a piacon. Az online időpontfoglalás a MARSOPONT hálózatban és franchise partnereinknél most is elérhető, de a további szervizpontokon történő bevezetése nagy üzleti előny lenne számunkra. Ezen dolgozunk jelenleg is.
Milyen célok vannak betervezve a következő évekre?
- A mottónk: A minőség az első számú prioritásunk. A következő évek célja a MARSO mint cég és egyben márka minőségi elvárásainak való megfelelés. A volumen és a kapacitás szolid bővítése mellett a fő hangsúly az innováción, és a minőség fenntartásán, valamint tovább javításán van. Ha az ügyfeleink a MARSO-t említik a megbízhatóságot és a stabilitást társítsanak hozzánk. Ekkora hálózati kapacitással és a ténnyel, hogy Magyarország egyik legnagyobb piaci szereplője vagyunk, kötelez bennünket a minőségre. Ennek a szolgáltatási minőségnek a fenntartása és tovább építése az egyik legfontosabb célunk. Az abroncskezelés mellett számos pénzügyi megoldást kínál a MARSO, amelyekkel minden vállalati ügyfél megtalálhatja a számára legkedvezőbb megoldást. A MARSO modellje rugalmasan alkalmazkodik a különböző vállalati igényekhez, hiszen minden vállalati ügyfél megtalálhatja a számára legkedvezőbb megoldást. A MARSO pedig elkötelezett amellett, hogy ügyfeleiknek a legmagasabb színvonalú abroncsgazdálkodási szolgáltatásokat nyújtsa, ezzel biztosítva számukra a zavartalan és biztonságos közlekedést. Azt gondolom a MARSO flottakezelése mára a fejlődésének az érett szakaszába lépett. Persze mindig van „tovább és azon túl” is. Mi mindannyian azon a képzeletbeli gyorsvonaton vagyunk, amit MARSO-nak hívnak. Felszálltunk rá és azóta együtt robogunk.