Téligumi teszt: 185/65 R15 T téli gumiabroncsok
A 2022-es évről két dolog mindenképpen eszünkbe fog jutni az autókkal kapcsolatban: az egyik az, hogy igyekszünk gazdaságosabb üzemanyag fogyasztást elérni vezetés közben, a másik pedig, hogy sajnos az abroncsok ára is folyamatosan emelkedik – oly sok mindenhez hasonlóan. Ha valamin spórolni szeretnénk, akkor mi azt tanácsoljuk, ne az abroncsokon tegyük mindezt, hiszen a biztonság mindannyiunk számára fontos! Olvassunk teszteredményeket, vegyük figyelembe vezetési szokásainkat, beszéljünk szakemberekkel és utána döntsünk. Mindezekben a MARSO is tud segíteni, első körben meg is hoztunk a legfrissebb ADAC téli gumiabroncsteszt eredményét!
Minden téli szezon előtt jön a kérdés, idén melyik abroncs lett a teszt győztes? Vajon melyik abroncsnak megfelelő a tapadása a havon, jeges és/vagy nedves útfelületen a hideg hónapokban? És vajon melyik használata során érünk el kedvezőbb üzemanyag fogyasztást vagy éppen melyik mellett kapjuk meg a halk vezetési élményt?
Első körben az ADAC a 185/65 R15 T méretet (vagyis 190 km/h-ig) vizsgálta meg 16 különféle márkájú és típusú abroncsmodell tesztelésével. Két dimenzióban kellett bizonyítania az abroncsoknak a 2022-es téli gumiteszten, de kizárólag a jó és kiegyensúlyozott típus lehet nyertes! A méret választás sem volt véletlen az ADAC-nál, hiszen igazán széles körben használják ezt az abroncs méretet, kezdve az Opel Corsatól, a VW Polon át egészen az Audi A1 modellig. A tesztet egyébként egy VW Polo járművel végezték el a finnországi Ivaloban, vagyis a havas útfelület megteremtése nem jelentett gondot, igazi téli időjárási körülmények voltak biztosítva.
A 16 megvizsgált abroncs közül mindösszesen két típus volt, amely a „nem megfelelő” eredményt produkálta, de négy abroncsmodell is a „jó” eredményt érte el. A teszt több elemből áll, egy abroncsmodellt azonban mindenképpen ki kell emelnünk (a győzteseken kívül természetesen) és ez a Michelin Alpin 6, amely az elhasználódás figyelembe vételében a legjobb minősítést, vagyis a „nagyon jó” jelzőt kapta, összes pontszám alapján a „jó” kategória legalsó fokára állhatott. Itt azért érdemes majd a táblát megnézni, hogy egyedül a Michelin Alpin 6 volt az, amelyik kapott egy „nagyon jó” minősítést. Nem sokkal előzte be a Michelin Alpin 6 modellt a Continental égisze alá tartozó Semperit Speed-Grip 5 modellje. Ez utóbbi erősségei között külön megemlítik a kiegyensúlyozottságot és az alacsonyabb üzemanyag fogyasztást. A képzeletbeli dobogó második fokára a Goodyear UltraGrip 9+ modell állhatott fel, amelynek két erőssége is figyelemre méltó: nagyon kiegyensúlyozott vezetési élményt nyújt valamint különösen jó eredményeket produkált nedves útfelületen. És el is érkeztünk a dobogó legfelső fokához, amely a Continental WinterContact TS 870 lett! És mi az, amiben kiemelkedően jobb teljesítményt nyújt a német abroncsmodell? Nagyon kiegyensúlyozott, minden útfelületen nagyon jó eredményt ért el, alacsony volt az üzemanyag-fogyasztása és a kopása, valamint – hiszen mégiscsak téli abroncstesztelés volt – különösen jó eredményeket mutatott havas és jeges útfelületeken is!
Itt pedig a tesztelt abroncsok utolsó nyolc helyezettje tekinthető meg:
Ha pedig érdekel más ADAC teszt is, akkor klikkelj és olvasd el a 215/60 R16 95/99 H méretben is az eredményeket!