Milyen téli abroncsoké a jövő?
Címkék
Dátum
2013.04.10. 14:21
Az egyik – igen kézzelfogható indoklás – az EU azon terve, miszerint a nemrégiben bevezettet abroncs címkéket tovább módosítják (butítják?) és csupán két ismérv szerint kategorizálják majd a gumikat.
Megmarad a gördülési ellenállás és mellé jön a vizes felületen mért fékút. Vannak olyan hangok is, hogy a két ismérv alapján gyengén teljesítő abroncsok forgalmazási engedélyét megvonják. (Ehhez persze egy szabályozott, egzakt értéket kell majd a döntéshozóknak meghatározni.)
Nézzük némi számadatot is: a 2020-as évre, a Pirelli véleménye szerint jelentősen nő a kerekek átmérője. A mostani kb. negyven centiről ötvenháromra. Ellenben a gumiabroncsok szélessége felére csökkenhet. Így jön el a virsligumik ideje.
A gördülési ellenállás, vagyis az üzemanyag fogyasztás csökkentésére két módszer létezik (a gumikeverék további fejlesztése mellett). Ezek pedig a már említettek, vagyis az átmérő megnövelése és/vagy az abroncsszélesség csökkenése. Meglátjuk! (Nagy feladat ez a mérnök gárdának, hiszen ezzel a sportos vezetés élményét csökkentik le, amit a sportkocsi tulajdonosok nem fognak jó szívvel fogadni.)
,Ha azt mondom Pirelli mérnökök, mindenkinek a Forma 1 fog eszébe jutni, különösen most, az új szezon kezdetén, ahol máris főszerepek jutnak az abroncsoknak.
Most azonban némi előrejelzésre vállalkoztak, a polgári autózás világát érintő jövőt illetően. Ha konkretizálni szeretném a kérdést, a gumiabroncsok jövőjét találgatták (vagy vázolták fel) a Pirellinél.
Az olasz cég mérnökei a „virsligumik” virágkorát prognosztizálják. Még ebben az évtizedben (vagy annak végén), várhatóan nagy változások érik el az európai, nyári és téli gumiabroncs piacot. A gumik keskenyebbek lesznek, sőt, a szélesebb változatok teljesen kipusztulhatnak a Pirelli elmélete alapján.
Megmarad a gördülési ellenállás és mellé jön a vizes felületen mért fékút. Vannak olyan hangok is, hogy a két ismérv alapján gyengén teljesítő abroncsok forgalmazási engedélyét megvonják. (Ehhez persze egy szabályozott, egzakt értéket kell majd a döntéshozóknak meghatározni.)
Nézzük némi számadatot is: a 2020-as évre, a Pirelli véleménye szerint jelentősen nő a kerekek átmérője. A mostani kb. negyven centiről ötvenháromra. Ellenben a gumiabroncsok szélessége felére csökkenhet. Így jön el a virsligumik ideje.
A gördülési ellenállás, vagyis az üzemanyag fogyasztás csökkentésére két módszer létezik (a gumikeverék további fejlesztése mellett). Ezek pedig a már említettek, vagyis az átmérő megnövelése és/vagy az abroncsszélesség csökkenése. Meglátjuk! (Nagy feladat ez a mérnök gárdának, hiszen ezzel a sportos vezetés élményét csökkentik le, amit a sportkocsi tulajdonosok nem fognak jó szívvel fogadni.)
,Ha azt mondom Pirelli mérnökök, mindenkinek a Forma 1 fog eszébe jutni, különösen most, az új szezon kezdetén, ahol máris főszerepek jutnak az abroncsoknak.
Most azonban némi előrejelzésre vállalkoztak, a polgári autózás világát érintő jövőt illetően. Ha konkretizálni szeretném a kérdést, a gumiabroncsok jövőjét találgatták (vagy vázolták fel) a Pirellinél.
Az olasz cég mérnökei a „virsligumik” virágkorát prognosztizálják. Még ebben az évtizedben (vagy annak végén), várhatóan nagy változások érik el az európai, nyári és téli gumiabroncs piacot. A gumik keskenyebbek lesznek, sőt, a szélesebb változatok teljesen kipusztulhatnak a Pirelli elmélete alapján.