Hajlamosak vagyunk fáradtan vezetni
Címkék
Dátum
2014.01.05. 11:27
Az Egyesült Királyságban például kormány szinten adtak ki egy irányadó tanácsot, miszerint hosszú utazások során két óránként szünetet kell tartsanak a sofőrök. Persze 73 százalékuk ezt nem veszi, vagy nem tudja figyelembe venni.
Ha nem tudjuk tartani ezt az irányelvet, mindenképpen figyeljünk oda az árulkodó jelekre! Csökkenő figyelem, el-elbambuló tekintet, gyakori ásítás, stb. Az ablak le-fel engedése, dinamikus zene, kv, energiaital, dúdolás, az anyós ülésen lévő utassal való folyamatos kommunikáció mind-mind segíthet egy kicsit. Persze a legjobb ha meg tudunk állni kicsit nyújtózni, friss levegőt szívni.
Ne feledjük, elég egy pár másodperces bóbiskolás – különösen téli gumi szezonban – és kész a baj!
,Egy 2010-es kutatásra bukkantam, amit a Break and Direct Line végzett. A megkérdezettek 74 (azaz hetvennégy!) százaléka vallotta, hogy szokott fáradtan, álmosan vezetni. (Pontosabban volt ilyen eset az elmúlt 12 hónapban.)
Sőt, 9% azt vallota, hogy legalább hetente egyszer így ül volán mögé. Ezek az adatok, a hat évvel korábbi kutatási eredményekhez képest egyértelműen növekedtek, azaz egyre megfeszítettebbek az autósok.
Becslések szerint öt halálos balesetből egy a fáradtságra vezethető vissza. (Ez az arány ennél is rosszabb lehet, hiszen sokszor nem bizonyítható, hogy a sofőr elaludt vagy elalvás közeli állapotban volt amikor a baleset bekövetkezett.) A nyomozás ilyenkor a balesetet megelőző körülményekből (például hosszú túlóra, több napja tartó utazás, stb) következtet, illetve árulkodó jel, hogy a magas sebességgel történő ütközés helyszínén nincs keréknyom. Az elalvó sofőr ugyanis nem érzékeli a veszélyt, így nem is lép rá a fékpedálra.
Ha nem tudjuk tartani ezt az irányelvet, mindenképpen figyeljünk oda az árulkodó jelekre! Csökkenő figyelem, el-elbambuló tekintet, gyakori ásítás, stb. Az ablak le-fel engedése, dinamikus zene, kv, energiaital, dúdolás, az anyós ülésen lévő utassal való folyamatos kommunikáció mind-mind segíthet egy kicsit. Persze a legjobb ha meg tudunk állni kicsit nyújtózni, friss levegőt szívni.
Ne feledjük, elég egy pár másodperces bóbiskolás – különösen téli gumi szezonban – és kész a baj!
,Egy 2010-es kutatásra bukkantam, amit a Break and Direct Line végzett. A megkérdezettek 74 (azaz hetvennégy!) százaléka vallotta, hogy szokott fáradtan, álmosan vezetni. (Pontosabban volt ilyen eset az elmúlt 12 hónapban.)
Sőt, 9% azt vallota, hogy legalább hetente egyszer így ül volán mögé. Ezek az adatok, a hat évvel korábbi kutatási eredményekhez képest egyértelműen növekedtek, azaz egyre megfeszítettebbek az autósok.
Becslések szerint öt halálos balesetből egy a fáradtságra vezethető vissza. (Ez az arány ennél is rosszabb lehet, hiszen sokszor nem bizonyítható, hogy a sofőr elaludt vagy elalvás közeli állapotban volt amikor a baleset bekövetkezett.) A nyomozás ilyenkor a balesetet megelőző körülményekből (például hosszú túlóra, több napja tartó utazás, stb) következtet, illetve árulkodó jel, hogy a magas sebességgel történő ütközés helyszínén nincs keréknyom. Az elalvó sofőr ugyanis nem érzékeli a veszélyt, így nem is lép rá a fékpedálra.