Brutális mennyiségű téli gumit adott el a Continental

A Continental üzleti stratégiája egyszerű képletet követ. Ha valamelyik célpiacuk – akár globális értelemben is – recessziót él meg, akkor a kiaknázatlan szegmensekben és országokban erősítenek be a téli gumikkal , így az aggregált eredmény visszahúzható a negatív irányból.

Emellett persze a még kisebb részesedésű piacokon könnyebb növekedést produkálni mint ott, ahol már komoly részarányt törnek le a piacból a Continental téli gumik. (Kis közgáz óra a téligumi gyártótól és annak egyik vezetőjétől, Nikolai Setzer-től.)

Húsz millió értékesített téli gumi

 

Na de mennyi is az a brutális mennyiségű téli gumi, amit a címben említettem?  Hát tényleg eszméletlen, 20,1 millió, különböző kategóriába tartozó – személygumik, kisteher gumik és 4x4-es abroncsok -  Continental téli gumi talált gazdásra 2012-ben.

,A Continental téli gumikról esett már bőven szó az oldalon, de nem is véletlen, hiszen talán a világ legsikeresebb gumiabroncs gyártójáról beszélünk. Arról a cégről, amely képes volt a 2012-es, tíz százalékos keresletcsökkenés mellett (a globális téli gumi keresletet értve) növekedést produkálni, még ha látszólag marginális is az 1%.
Az adott téli gumi piaci viszonylatban viszont több mint megsüvegelendő.

pályázati logó