Az Auto Bild téli fékút tesztje
Címkék
Dátum
2015.01.07. 14:02
Ahogy ez lenni szokott egy ilyen mintaszámú teszt esetében, a legjobb és a legrosszabb, avagy a legrövidebb és a leghosszabb fékút között komoly különbség mutatkozott. A (fékteszt)győztes téli gumi 35,7 míg a leggyengébben szereplő mintázat 52,7 méteren állt meg. A 17 méteres különbség - egy nem is túl nagy sebesség mellett - nagyon nagynak számít.
Korábban beszámoltunk már az Auto Bild 2014-es átfogó téli abroncs tesztjéről . A most bemutatott fékút teszt ennek előzményeként (amolyan előválogtójaként) fogható fel, ugyanis az 50 abroncsból került be az átfogó tesztbe a legjobb 16.
A fékút teszt is több fordulós volt, hiszen az első kört, (ahol 80 kilométer/órás sebességről való nullára fékezéskor mérték le a gumik fékútját, nedves burkolaton) egy második követte. Ebbe a második fodulóba - amit már havon rendeztek - az első kör legjobbjai kerültek be.
Az Auto Bild féktesztjének végeredeménye felsorolás szinten
- Pirelli Winter Sottozero 3
- Goodyear UltraGrip 8 Performance
- Dunlop SP WinterSport 4D
- Continental WinterContact TS 850
- Bridgestone Blizzak LM32 S
- Michelin Alpin A4
- Nokian WR D3
- Cooper WM SA2
- Semperit Speed Grip 2
- Hankook Winter i cept RS
- Kumho IZen KW27
- Uniroyal MS Plus 77
- Fulda Kristall Control HP
- Goodride SW608
- Westlake SW 608
- Barum Polaris 3
- Falken Eurowinter HS449
- Roadstone Win guard Sport
- Apollo Alnac Winter
- Nexen Winguard Sport
- BFGoodrich gForce Winter
- Nankang SV2
- Sava eskimo hp
- Accelera X Grip
- Toyo Snowprox S953
- GT Radial CHAMPIRO WT AX
- Ovation W 586
- Firestone Winterhawk 2 EVO
- Star Performer Winter AS
- Kleber Krisalp HP2
A további sorrend már az egyáltalán nem ajánlott mintákat tartalmazza, így ezek felsorolásáról eltekintek.
,A 2014-es év végén, az Auto Bild nem kevesebb, mint 50 téli gumit tesztelt le. Az abroncsok fékútjára kihegyezett teszthez 17 colos (225/50 R17) kerékátmérőjű abroncsokat használtak.Korábban beszámoltunk már az Auto Bild 2014-es átfogó téli abroncs tesztjéről . A most bemutatott fékút teszt ennek előzményeként (amolyan előválogtójaként) fogható fel, ugyanis az 50 abroncsból került be az átfogó tesztbe a legjobb 16.
A fékút teszt is több fordulós volt, hiszen az első kört, (ahol 80 kilométer/órás sebességről való nullára fékezéskor mérték le a gumik fékútját, nedves burkolaton) egy második követte. Ebbe a második fodulóba - amit már havon rendeztek - az első kör legjobbjai kerültek be.