Auto Express téli gumi teszt 2013/14 – dobogósok
Címkék
Dátum
2014.08.12. 20:03
Continental ContiWinterContact TS850
Négy kategóriában is a legjobbnak bizonyult német prémium abroncs, azonban az említett slushplaning, illetve a viszonylag magas ár miatt maradt le az Auto Express aranyérméről. Ezek mellett valamivel többet is fogyasztott a gumi, magasabb gördülési ellenállása miatt, a Nokianhoz képest.
Mondjunk ítéletet: Szinte tökéletes teljesítmény, időjárástól függetlenül. Ennek persze megvan az ára és a latyakkal is jó lesz vigyázni.
Goodyear Ultragrip 8 Performance
A Goodyear téli abroncsa, a havon tapasztalt kiváló kezelhetősége miatt emelhető ki. A viszonylagos gyengébb aquaplaning válaszreakciója (különösen kanyarokban) viszont kissé meglepő. Annyira azért nem húzta vissza az UltraGrip 8 Performance összteljesítményét, hogy a dobogóról is lecsússzon.
Az első két helyeztthez képest, a gördülési ellenállás területén is kicsivel alulmaradt az abroncs.
Ha egy mondatban kellene a Goodyear téli gumiját értékelni (az Auto Express teszt alapján), azt mondhatnánk, Meggyőző teljesítmény havon, de lehetne gazdaságosabb is az üzemeltetés.
Az alábbi ábrán láthatóak a konkrét teszteredmények is, ami alapján összehasonlítható a három téli gumi minta.
,Nokian WR D3
Ahogy már felvezettem , erős mezőnyben bizonyult a legjobbnak a Nokian WD R3 téli minta. A dobogó második fokára szoruló – az előző cikkben örök esélyesként feltűntetett – Continental WinterContact TS850-esnél egy hajszállal bizonyult jobbnak a finnek abroncsa.
Egyetlen szignifikáns különbség a latyakra való felúszás (slushplaning) területén mutatkozott. Persze nem meglepő, hogy a Nokian jól teljesített ezen ismérv alapján, ugyanis talán az egyetlen olyan abroncsgyártóról van szó, amely régóta végez slushplaning teszteket is, ivalói pályáján.
Négy kategóriában is a legjobbnak bizonyult német prémium abroncs, azonban az említett slushplaning, illetve a viszonylag magas ár miatt maradt le az Auto Express aranyérméről. Ezek mellett valamivel többet is fogyasztott a gumi, magasabb gördülési ellenállása miatt, a Nokianhoz képest.
Mondjunk ítéletet: Szinte tökéletes teljesítmény, időjárástól függetlenül. Ennek persze megvan az ára és a latyakkal is jó lesz vigyázni.
Goodyear Ultragrip 8 Performance
A Goodyear téli abroncsa, a havon tapasztalt kiváló kezelhetősége miatt emelhető ki. A viszonylagos gyengébb aquaplaning válaszreakciója (különösen kanyarokban) viszont kissé meglepő. Annyira azért nem húzta vissza az UltraGrip 8 Performance összteljesítményét, hogy a dobogóról is lecsússzon.
Az első két helyeztthez képest, a gördülési ellenállás területén is kicsivel alulmaradt az abroncs.
Ha egy mondatban kellene a Goodyear téli gumiját értékelni (az Auto Express teszt alapján), azt mondhatnánk, Meggyőző teljesítmény havon, de lehetne gazdaságosabb is az üzemeltetés.
Az alábbi ábrán láthatóak a konkrét teszteredmények is, ami alapján összehasonlítható a három téli gumi minta.
,Nokian WR D3
Ahogy már felvezettem , erős mezőnyben bizonyult a legjobbnak a Nokian WD R3 téli minta. A dobogó második fokára szoruló – az előző cikkben örök esélyesként feltűntetett – Continental WinterContact TS850-esnél egy hajszállal bizonyult jobbnak a finnek abroncsa.
Egyetlen szignifikáns különbség a latyakra való felúszás (slushplaning) területén mutatkozott. Persze nem meglepő, hogy a Nokian jól teljesített ezen ismérv alapján, ugyanis talán az egyetlen olyan abroncsgyártóról van szó, amely régóta végez slushplaning teszteket is, ivalói pályáján.