A NOKIAN tanácsai abroncsnyomás témakörben

Persze az sem mindegy, hogyan és mikor ellenőrizzük a töltőnyomást. Vegyünk egy példát!

Zord téli időjárás, odakint –20 °C bent a garázsban +20 °C. Mérjük meg egy kint álló autó nyomását, majd álljunk a garázsba pár órája és végezzük el újra a mérést.

A különbség akár 0.5 bar is lehet! De megintcsak más eredményt kapunk ha közvetlenül autózás után – ergo felmelegedett abroncsokon – mérünk.

Az előírt abroncsnyomás – amiről az autó kézikönyve, illetve az autóban elhelyezett matricák is adnak pontos tájékoztatást – szintentartása egyértelműen, pozitív irányba befolyásolja a gumik élettartamát, fogyasztását és nem utolsó sorban autónk stabilitását!

 Nokian számításai szerint, ha hosszú távon 20%-kal alacsonyabb nyomás mellett üzemeltetjük abroncsainkat, mint az optimális érték, a gumiszett élettartama akár felére is csökkenhet!

Jogos a kérdés, hogy ugyanazon érték vonatkozik-e nyári és téli gumikra?! A válasz pedig, hogy nem, a téli abroncsokat 0.2-0.3 bar-ral keményebbre érdemes felfújni.
,Vezetsz autót? Akkor tedd fel magadnak a következő (két) kérdést! Mikor ellenőrizted utoljára abroncsaid nyomását? És mikor ellenőrizted azt megelőzően?

Ha a válasz, illetve a két időpont között nem telt el egy hónapnál több idő, akkor jó úton jársz, tartsd be továbbra is ezt a szokásod!
A téligumik szakértője (Nokian) is a legalább havonta egy ellenőrzést jelöli ki tanácsként, az autósoknak.


pályázati logó