A BMW i3 elektromos autó és a Nokian gumiabroncs
Címkék
Dátum
2015.01.19. 14:06
A BMW i3-asok igen keskeny gumikon futnak, mindössze 155 milliméter az abroncsszélesség. A Nokian Hakkapeliitta R2 téli abroncsa 30 százalékkal alacsonyabb ellenállást (ezáltal kedvezőbb energiafelhasználást) biztosít, mint a kategória további abroncsai.
Ezzel az R2 a világ első A eneriaosztályba sorolt téli abroncsa! (Sőt, a versenytárs abroncsok C és E között mozognak a gördülési ellenállás kategóriában.)
A BMWblog nemrégiben tesztelte is az i3-ast, illetve a Nokian téligumikat. A várakozásoknak megfelelően a havon és jégen mutatott teljesítmény kiemelkedő volt, még extrém hideg időben is (-15 fok)
A finnek új téli abroncsát egy nagyon érdekes adalék teszi a jégen is lenyűgözővé. A Nokian abból indult ki, hogy nem mindenhol engedélyezett a szegecselt téli gumi, mégis a szegecsek előnyét valahogy szerették volna beépíteni a szegecsek nélküli verziókba. A megoldást egy titkos adalék hozta meg, amelyről annyit tudni, hogy egy éles kristályos szerkezetű részecskékből álló anyag, amely a futófelület tapadását fokozza, jeges burkolaton.
Még saját, Hakkapeliitta R abroncsukhoz képest is 10 méterrel rövidebb fékutat ért el az R2-es, 80 km/óráról fékezve.
A mintázatot szintén speciális kialakítás jellemzi. A Nokian az első (és tlán egyetlen) olyan cég, amely teszteli abroncsait az ún. slushpkaning helyzetekben, amely a latyakon való felúszást jelenti. A mintaárkok peremeit recés lefutó élek jellemzik, melyek feladata a latyag eltávolítása menet közben.
Az About.com tesztcsapata szerint a Hakka R2 "őrülten jó téligumi" mely a többi UHP abroncshoz képest is nagyobb vezetési élményt nyújt.
,A finn abroncsgyártó (egyben téligumi specialista) Nokian, remek téli alternatívát nyújt a BMW elektromos autójához, az i3-hoz.
A Hakkapeliitta R2 téli gumi az i3-as nem mindennapi abroncskihívásaira ad választ.
Utóbbi alatt az autóhoz szükséges ritka abroncsméretet (155/70R19 84Q) és természetesen az elektromos autókhoz igazodó, extrém alacsony gördülési ellenállást kell érteni.
Ezzel az R2 a világ első A eneriaosztályba sorolt téli abroncsa! (Sőt, a versenytárs abroncsok C és E között mozognak a gördülési ellenállás kategóriában.)
A BMWblog nemrégiben tesztelte is az i3-ast, illetve a Nokian téligumikat. A várakozásoknak megfelelően a havon és jégen mutatott teljesítmény kiemelkedő volt, még extrém hideg időben is (-15 fok)
A Nokian Hakkapeliitta R2 technológia
A finnek új téli abroncsát egy nagyon érdekes adalék teszi a jégen is lenyűgözővé. A Nokian abból indult ki, hogy nem mindenhol engedélyezett a szegecselt téli gumi, mégis a szegecsek előnyét valahogy szerették volna beépíteni a szegecsek nélküli verziókba. A megoldást egy titkos adalék hozta meg, amelyről annyit tudni, hogy egy éles kristályos szerkezetű részecskékből álló anyag, amely a futófelület tapadását fokozza, jeges burkolaton.
Még saját, Hakkapeliitta R abroncsukhoz képest is 10 méterrel rövidebb fékutat ért el az R2-es, 80 km/óráról fékezve.
A mintázatot szintén speciális kialakítás jellemzi. A Nokian az első (és tlán egyetlen) olyan cég, amely teszteli abroncsait az ún. slushpkaning helyzetekben, amely a latyakon való felúszást jelenti. A mintaárkok peremeit recés lefutó élek jellemzik, melyek feladata a latyag eltávolítása menet közben.
Az About.com tesztcsapata szerint a Hakka R2 "őrülten jó téligumi" mely a többi UHP abroncshoz képest is nagyobb vezetési élményt nyújt.
,A finn abroncsgyártó (egyben téligumi specialista) Nokian, remek téli alternatívát nyújt a BMW elektromos autójához, az i3-hoz.
A Hakkapeliitta R2 téli gumi az i3-as nem mindennapi abroncskihívásaira ad választ.
Utóbbi alatt az autóhoz szükséges ritka abroncsméretet (155/70R19 84Q) és természetesen az elektromos autókhoz igazodó, extrém alacsony gördülési ellenállást kell érteni.