Miből veheted észre, hogy a fékek az utolsókat rúgják?
Címkék
Dátum
2014.08.17. 10:52
1. „Visító” fékek
Amikor a fém a fémmel találkozik, éles visító hangot adnak. Ha ezt az állapotot elértük, akkor a fékek teljesen elkoptak. A fémes csikorgást mindig azonnal vizsgáltassuk ki!
2. A fékpedál beesett
Alapesetben az autó pedáljai egyvonalban vannak. Ha a fékpedál mégis beesett, az valamilyen mechanikai problémára utalhat.
3. A fékpedált nehezebb benyomni
Amikor fékezünk, a pedál lenyomása után a fékolaj továbbítja az erőt. Az olaj rendszeres cserére (kb. két évente) illetve utántöltét igényel. A levegőben lévő vízgőzt képes megkötni. Erős fékezésnél buborékok képződhetnek a folyadékban, ami csökkenti a fékerőátvitelt.
Ha valahol törés van vagy levegős a rendszer, szintén tapasztalhatunk keményebb fékpedált.
4. Vibráló fékpedál
A fékhibát, a pedálok vibrálásán keresztül is észlelhetjük. Ez gyakran rezonáló hanggal jár, valamint a kormánykerék is rázkódhat. Ez nem tévesztendő össze a vészfékezéskor tapasztalt ABS reakcióval. Ekkor a műszerfalon sárga szimbólum is jelez.
5. Jobbra vagy balra húzás
Fékezéskor valamelyik irányba húz az autó? Ez szintén utalhat fékhibára, kivizsgálást igényel.
A fékrendszerek elég összetett szerkezetek, a sok-sok alkatrész pedig számos különböző, mégis egyaránt veszélyes hibalehetőséget is magában foglal. Ezen alkatrészek (nagy része) természetes kopásra hajlamos, emiatt rendszeres ellenőrzést, cserét, karbantartást igényel. Ilyen például a féktárcsa, a fékdob és a betét is.
,A fékek meghibásodása egész egyszerűen rémálomszámba megy. Amikor észrevesszük a kopást/meghibásodást, már baj van. Pedig vannak olyan jelek, amikre érdemes felfigyelni.
Amikor a fém a fémmel találkozik, éles visító hangot adnak. Ha ezt az állapotot elértük, akkor a fékek teljesen elkoptak. A fémes csikorgást mindig azonnal vizsgáltassuk ki!
2. A fékpedál beesett
Alapesetben az autó pedáljai egyvonalban vannak. Ha a fékpedál mégis beesett, az valamilyen mechanikai problémára utalhat.
3. A fékpedált nehezebb benyomni
Amikor fékezünk, a pedál lenyomása után a fékolaj továbbítja az erőt. Az olaj rendszeres cserére (kb. két évente) illetve utántöltét igényel. A levegőben lévő vízgőzt képes megkötni. Erős fékezésnél buborékok képződhetnek a folyadékban, ami csökkenti a fékerőátvitelt.
Ha valahol törés van vagy levegős a rendszer, szintén tapasztalhatunk keményebb fékpedált.
4. Vibráló fékpedál
A fékhibát, a pedálok vibrálásán keresztül is észlelhetjük. Ez gyakran rezonáló hanggal jár, valamint a kormánykerék is rázkódhat. Ez nem tévesztendő össze a vészfékezéskor tapasztalt ABS reakcióval. Ekkor a műszerfalon sárga szimbólum is jelez.
5. Jobbra vagy balra húzás
Fékezéskor valamelyik irányba húz az autó? Ez szintén utalhat fékhibára, kivizsgálást igényel.
A fékrendszerek elég összetett szerkezetek, a sok-sok alkatrész pedig számos különböző, mégis egyaránt veszélyes hibalehetőséget is magában foglal. Ezen alkatrészek (nagy része) természetes kopásra hajlamos, emiatt rendszeres ellenőrzést, cserét, karbantartást igényel. Ilyen például a féktárcsa, a fékdob és a betét is.
,A fékek meghibásodása egész egyszerűen rémálomszámba megy. Amikor észrevesszük a kopást/meghibásodást, már baj van. Pedig vannak olyan jelek, amikre érdemes felfigyelni.