NOKIAN - Száz éve az élvonalban
Az első, nemzetközi rangú innovációra 1934-ben került sor: a Nokian kihozta a világ első téli gumiját, Hakkapelitta néven. Ez az erőteljes profilbütykökkel és „szívókorongokkal” ellátott abroncs tette igazán alkalmassá a téli használatra a gépkocsikat, és iskolát teremtett: ma már természetes, hogy télen téli gumival járunk, és abban sincs semmi meglepő, hogy ennek legnagyobb szakértője a messzi Északon honos Nokian márka, amely külön fejlesztőbázist és próbapályát tart fenn a lappföldi Ivalóban, 300 kilométernyire északra a Sarkkörtől.
Folyamatos fejlődéssel továbbra is az élvonalban biztosít magának helyet a Nokian. Gyártóüzemet létesített Oroszországban is, 3700 főt foglalkoztat, termelése meghaladja az évi tízmillió darabot, és mind a téli-, mind a nyári gumiabroncsaival a legkiválóbb teszteredményeket és értékeléseket éri el független szaklapok összehasonlításaiban, kedvező ár-érték arányának köszönhetően pedig nagy megbecsülést vívott ki magának a legszigorúbb zsűri, a vásárlóközönség körében.
Néhány fontosabb esemény a cégtörténetből:
1904 Gyáralapítás Nokia városában
1925 Kezdődik a bicikligumi-gyártás
1932 Kezdődik az autó gumiabroncs-gyártás
1934 A világ első téli gumija, tehergépkocsik részére
1936 Elkezdődik a legendás Hakkapeliitta téli gumik gyártása – világújdonság!
1945 Új gyár épül Nokiában
1986 Létrejön a világ legészakibb gumiabroncs-tesztközpontja Ivalóban
2005 Megnyílik a Nokian második gyártóüzeme az oroszországi Vszevolozsszkban
2005 Környezetkímélet: a világ első gumimárkájaként kizárólag tisztított, nem aromás olajokat használ gyártásában a Nokian
2006 Aquaplaning-indikátor: a Nokian Hakka nyári gumi jelzi a kopás veszélyes mértékét
2008 Kis gördülési ellenállású, fogyasztáscsökkentő hatású gumiabroncs gyártása
,Finnország gumigyártása jó száz esztendővel ezelőtt kezdődött Nokia városában – ez a helyszín adta a cégnevet, mint ahogy az ismert mobiltelefon-márkáét is. Egyéb termékek mellett bicikligumikat készítettek, majd 1925-ben kezdték el a személyautó-abroncsok előállítását, mégpedig a finnországi útviszonyok figyelembevételével. Ez mindmáig így is maradt, aminek különös érdekessége van hazánk számára: azok a gumik, amelyek a dimbes-dombos, jórészt aszfaltozatlan, ennek megfelelően gödrös és hullámos finn utakon megfelelnek, kiválóan teljesítenek a nem mindenütt elsőrangú magyar úthálózaton is.