Ki mennyit ér? Az abroncsmárkák sorrendje

  1. Bridgestone:
    A japán abroncsgyártó az elmúlt hat évben rendre az élen végzett. Az eladott gumiabroncsok után idén 27,4 milliárd dollárhoz jutott a cég, amely összeg nem is a teljes árbevétel. A Brand Finance listája szerint a vállalat értéke 5571 milliárd amerikai dollár!
  2. Michelin:
    Megőrizte masodik helyét a francia Michelin, mely az idei évben is számos mérföldkövet írhatott be hosszú és sikeres történetébe. Az Alpin sorozat legújabb téligumi modellje, vagy J.D. Power Asia Pacific által odaítélt "legelégedettebb téligumi vásárlói elismerés" is jó példa. 

    A cég értéke egyébiránt 4652 milliárd dollár.

  3. Continental:
    Az ADAC, Auto Bild és számos más ismert szaklap/szervezet már-már állandó gy
    őztese, a német Continental márkaértéke 4128 milliárd dollárra rúg. Idén az összes német márkát figyelembe véve (nem csak abroncspiac!) a 17. legerősebb név lett a Continental - az Interbrand szerint.

  4. Goodyear:
    A Goodyear is 
    őrzi előkelő helyét a listán a maga 3648 milliárd dolláros márkaértékével. 

  5. Sumitomo Tire:
    Említettem már, hogy találunk egy Magyarországon talán ritkábban hallott nevet is a legjobb 5 között. A Sumitomo idén lenyomta az olasz Pirellit, s
    őt nem is elhanyagolható előnyt vert az Forma 1 beszállítójára. A Sumitomo Tire márkaértéke 2084 milliárd dollár!

  6. Pirelli:
    1779 milliárdos értékével a hatodik helyet csípte el a Pirelli. Egy másik szervezet (Reputation Institute)felmérése szerint azonban, reputáció terén sokat lépett előre a cég, 2014-ben.

    A lista további tagjai és márkaértékük (millárd amerikai dollárban kifejezve)

  7. Hankook (1279)
  8. Dunlop (1102)
  9. CST (1040)
  10. Yokohama (897)
  11. Cooper (603)
  12. Nokian (466)
  13. Double Coin (383)
  14. Nexen (336)
  15. Apollo (318)
,
A világpiac szereplőit - természetesen nem csak a gumiabroncs szektorban - minden évben rangsorolják, valamilyen szempont szerint. Legnagyobb árbevétel,  foglalkoztatottak száma, márkaérték, stb. A 2014-es évben a Brand Finance nézett utána, melyik is a legértékesebb márka az abroncspiacon.

A felmérés első 15 helyezettjét hoztam el. Az első ötben találunk egy ritkábban hallott nevet is, aki a 2013-as évhez képest egy helyet javítva, a Pirellit "kilökve" került be a legnagyobbak közé. Lássuk a listát:

pályázati logó