Bridgestone DriveGuard, biztonságra tervezve
Címkék
Dátum
2017.03.07. 15:05
A bemutató előtti napokban akarva-akaratlanul is belebotlottunk az új abroncsról szóló hírekbe, hiszen a Bridgestone Magyarország Kft. a Szeretlek Magyarország portállal együttműködésben közel 900 gépjármű-tulajdonost kérdezett meg defekttel kapcsolatban és az eredményeket szép lassan „csepegtette” a potenciális vásárlóknak. Ezzel természetesen nincs is semmi probléma, hiszen egy kampány így épül fel, de mindenesetre sokat sejtető, ha ennyire készülnek egy új abroncs bemutatására. Hogy ez ne legyen elég, a Bridgestone DrivingExperience elnevezésre keresztelt nyári abroncs tréningre történő utazás alatt mintha tudatosítani akarta volna valamilyen felsőbb erő, hogy hova is készülünk. Az M3 Budapest felé vezető oldalán közel 50 km hosszan tucatnyi defektes személyautót, teherautót, kamiont láttunk, ami valljuk be őszintén, ritka látvány, különösen, ha az „ember fia” épp egy defekttűrő abroncs bemutatójára igyekszik.
A felmérésre visszatérve azonban, íme, néhány – számunkra – legfontosabb adat:
• a defektet 23%-a sötétedés után következik be;
• több mint 50%-uk nehezen megközelíthető helyen történik;
• a sofőrök 74%-a dühös, ha defektet kap;
• a nők 72%-a nem önmaga cseréli az abroncsot (a férfiak 33%-a sem);
• a sofőrök több mint 50%-a nem tartja biztonságosnak a pótkereket;
• a sofőrök több mint 1/3-a nem tudja megfelelően használni a defektjavító készletét.
Az adatokat nézve nem meglepő, hogy a Bridgestone egyik legnagyobb piaci előnyét a DriveGuard-ban látja, de nézzük, mit tud valójában az abroncs maga.
A DriveGuard legnagyobb előnyeként említik, hogy a defektet követően biztonságosan megtehetünk vele még 80 kilométert akár 80 km/óra sebességgel is, ami valljuk be, elég nagy előnynek számít. A március elejei Bridgestone DrivingExperience nap szakmai részét követően elsőként tapasztalhattuk meg ezt, hiszen a tesztvezetést megelőzően szeggel és kalapáccsal kilyukasztották, majd le is engedték az autók bal első kerekét és irány Mogyoród! A műszerfalon a TPMS rendszer azonnal jelzett, az indulást követően pedig az autó vezető ülésénél hangosabban hallható, de annyira nem zavaró zúgáson kívül nem észleltünk egyebet. A kanyarokat a defektes/leengedett abroncs ellenére is jól vette, a kormány pedig nem húzott erőteljesen sem jobbra sem balra, így valóban biztonságosan meg tudtuk tenni vele az előre betervezett 50 km-t. Összességében a tapasztalatok alapján elmondható, hogy a Bridgestone DriveGuard defektes abroncs mellett is vezetési élményt tud nyújtani, ami már önmagában is elegendő lenne, de nézzünk bele kicsit jobban az abroncs jellemzőibe.
A DriveGuard gumiabroncsokat kifejezetten úgy tervezték, hogy a rendkívüli módon megerősített oldalfalaik kitámasztanak, ezáltal segítenek biztosítani a vezető mobilitását és megtartják az autó teljes tömegét. A saját szabadalmaztatott csúcstechnológiájú hűtőborda-kialakításnak köszönhetően pedig a Bridgestone DriveGuard abroncsokban eloszlik a defektet követő hő és a súrlódás. Olyan poliészter vállszerkezetet alkotó karkasz van az abroncsban, amely a hőállóságot előzi meg.
Fontos megemlíteni, hogy a legújabb innovatív gumi összetételű, egyedi futófelületével a Bridgestone DriveGuard a legmagasabb osztályzatot kapta a nedves úton mért tapadás terén, rövid féktávokkal, miközben a hagyományos gumiabroncsokhoz hasonló utazási kényelmet biztosított. Talán a legnagyobb hátránya a DriveGuardnak, hogy csak TPMS rendszerrel bíró személyautókhoz elérhető, ami mindenképpen a hosszútávra történő tervezését igazolja a Bridgestonenak, hiszen csak 3 éve kötelező TPMS rendszerrel felszerelni az új személygépjárműveket. A DriveGuard megjelenését követően viszont máris díjakkal jutalmazták a Bridgestone fejlesztőit, hiszen a 2016-os Reifen Kiállításon az Innovációs díjat sikerült begyűjtenie, míg az Auto Express a 2016-os év termékének választotta.
Egy biztos, pár évig biztosan Unicum lesz a piacon és fejlesztésével pedig a méretpaletta bővítése a cél, hiszen jelenleg csak és kizárólag személyautókra lehet vásárolni ezeket az abroncsokat.
Ami viszont a Bridgestone csapatát dicséri, az az, hogy igazán emlékezetes napot állítottak össze a résztvevőknek, hiszen a DriveGuard bemutatón kívül más Bridgestone kedvelt termékeket is tesztvezetéssel lehetett kipróbálni. Mielőtt pedig teljesen elege lett volna a népes érdeklődő „seregnek” a sok abroncsokból, garantálva volt a kikapcsolódás is: a Hungaroring Off-Road pályáján CrazyWagen vezetés, Dupla Trabant vezetés és igazi terepviszonyok is gazdagították a programokat.
A felmérésre visszatérve azonban, íme, néhány – számunkra – legfontosabb adat:
• a defektet 23%-a sötétedés után következik be;
• több mint 50%-uk nehezen megközelíthető helyen történik;
• a sofőrök 74%-a dühös, ha defektet kap;
• a nők 72%-a nem önmaga cseréli az abroncsot (a férfiak 33%-a sem);
• a sofőrök több mint 50%-a nem tartja biztonságosnak a pótkereket;
• a sofőrök több mint 1/3-a nem tudja megfelelően használni a defektjavító készletét.
Az adatokat nézve nem meglepő, hogy a Bridgestone egyik legnagyobb piaci előnyét a DriveGuard-ban látja, de nézzük, mit tud valójában az abroncs maga.
A DriveGuard legnagyobb előnyeként említik, hogy a defektet követően biztonságosan megtehetünk vele még 80 kilométert akár 80 km/óra sebességgel is, ami valljuk be, elég nagy előnynek számít. A március elejei Bridgestone DrivingExperience nap szakmai részét követően elsőként tapasztalhattuk meg ezt, hiszen a tesztvezetést megelőzően szeggel és kalapáccsal kilyukasztották, majd le is engedték az autók bal első kerekét és irány Mogyoród! A műszerfalon a TPMS rendszer azonnal jelzett, az indulást követően pedig az autó vezető ülésénél hangosabban hallható, de annyira nem zavaró zúgáson kívül nem észleltünk egyebet. A kanyarokat a defektes/leengedett abroncs ellenére is jól vette, a kormány pedig nem húzott erőteljesen sem jobbra sem balra, így valóban biztonságosan meg tudtuk tenni vele az előre betervezett 50 km-t. Összességében a tapasztalatok alapján elmondható, hogy a Bridgestone DriveGuard defektes abroncs mellett is vezetési élményt tud nyújtani, ami már önmagában is elegendő lenne, de nézzünk bele kicsit jobban az abroncs jellemzőibe.
A DriveGuard gumiabroncsokat kifejezetten úgy tervezték, hogy a rendkívüli módon megerősített oldalfalaik kitámasztanak, ezáltal segítenek biztosítani a vezető mobilitását és megtartják az autó teljes tömegét. A saját szabadalmaztatott csúcstechnológiájú hűtőborda-kialakításnak köszönhetően pedig a Bridgestone DriveGuard abroncsokban eloszlik a defektet követő hő és a súrlódás. Olyan poliészter vállszerkezetet alkotó karkasz van az abroncsban, amely a hőállóságot előzi meg.
Fontos megemlíteni, hogy a legújabb innovatív gumi összetételű, egyedi futófelületével a Bridgestone DriveGuard a legmagasabb osztályzatot kapta a nedves úton mért tapadás terén, rövid féktávokkal, miközben a hagyományos gumiabroncsokhoz hasonló utazási kényelmet biztosított. Talán a legnagyobb hátránya a DriveGuardnak, hogy csak TPMS rendszerrel bíró személyautókhoz elérhető, ami mindenképpen a hosszútávra történő tervezését igazolja a Bridgestonenak, hiszen csak 3 éve kötelező TPMS rendszerrel felszerelni az új személygépjárműveket. A DriveGuard megjelenését követően viszont máris díjakkal jutalmazták a Bridgestone fejlesztőit, hiszen a 2016-os Reifen Kiállításon az Innovációs díjat sikerült begyűjtenie, míg az Auto Express a 2016-os év termékének választotta.
Egy biztos, pár évig biztosan Unicum lesz a piacon és fejlesztésével pedig a méretpaletta bővítése a cél, hiszen jelenleg csak és kizárólag személyautókra lehet vásárolni ezeket az abroncsokat.
Ami viszont a Bridgestone csapatát dicséri, az az, hogy igazán emlékezetes napot állítottak össze a résztvevőknek, hiszen a DriveGuard bemutatón kívül más Bridgestone kedvelt termékeket is tesztvezetéssel lehetett kipróbálni. Mielőtt pedig teljesen elege lett volna a népes érdeklődő „seregnek” a sok abroncsokból, garantálva volt a kikapcsolódás is: a Hungaroring Off-Road pályáján CrazyWagen vezetés, Dupla Trabant vezetés és igazi terepviszonyok is gazdagították a programokat.
,
„Mindenkinek megvan a szöge avagy mindenkire vár egy névre szóló defekt”
- Személyesen néztük meg, mit tud a Bridgestone DriveGuard defekttűrő
abroncsa. A Bridgestone március első hetében mutatta be a
mogyoródi Groupama Tanpányán legújabb abroncs fejlesztését, a
DriveGuard-ot, a bemutatón pedig személyesen is részt vettünk, hogy első
kézből a legfrissebb információkkal szolgáljunk vásárlóinknak,
partnereinknek.