Apró trükk a gumikopás szabad szemmel történő ellenőrzésére
Címkék
Dátum
2013.02.20. 09:00
Nézzétek meg az alábbi ábrát!
Ezen a gumiabroncson egy belső, színezett réteg jelzi, ha már veszélyes szintű kopást. Ha előbukkan az abroncson a narancsszín, menjünk el gumiabroncs szervizbe. Ugye, hogy zseniálisan egyszerű? Arról nem is beszélve, hogy a rendellenes kopás is sokkal hamarabb szem elé kerül, amivel felszínre kerülnek olyan problémák, amit tényleg csak a szakszervizek tudnak orvosolni. Ilyen például a nem megfelelő kiegyensúlyozás vagy egyéb rendellenesség. ,A téli és nyári gumiabroncs ipar mindig előáll kisebb-nagyobb fejlesztésekkel, amik a maguk egyszerűségében egyszerre zseniálisak is. Most is egy ilyen jön. Én mindig azoknak a fejlesztéseknek vagyok a híve, ami a mezei (sokszor ügyetlen, de mindenképpen laikus) felhasználó szemszögét tartja kiindulási alapnak. Azaz – amellett, hogy eszméletlenül praktikus – követi a Keep it simple and stupid szabályt, azaz kellően egyszerű.
Létezik egy megoldás, ami messziről kiabál, ha túl kopott a gumiabroncs az autónkon. Egy gumiabroncs élettartama köztudottan véges. Van, aki ezt években határozza meg, de szerintem a futott kilométerek jobb indikátorok, hiszen ezzel áthidaljuk a vezetési szokások különbözőségét. De mindig van egy vízválasztó, ami után a gumiabroncsok cseréjén bizony el kell gondolkodni.
Ezen a gumiabroncson egy belső, színezett réteg jelzi, ha már veszélyes szintű kopást. Ha előbukkan az abroncson a narancsszín, menjünk el gumiabroncs szervizbe. Ugye, hogy zseniálisan egyszerű? Arról nem is beszélve, hogy a rendellenes kopás is sokkal hamarabb szem elé kerül, amivel felszínre kerülnek olyan problémák, amit tényleg csak a szakszervizek tudnak orvosolni. Ilyen például a nem megfelelő kiegyensúlyozás vagy egyéb rendellenesség. ,A téli és nyári gumiabroncs ipar mindig előáll kisebb-nagyobb fejlesztésekkel, amik a maguk egyszerűségében egyszerre zseniálisak is. Most is egy ilyen jön. Én mindig azoknak a fejlesztéseknek vagyok a híve, ami a mezei (sokszor ügyetlen, de mindenképpen laikus) felhasználó szemszögét tartja kiindulási alapnak. Azaz – amellett, hogy eszméletlenül praktikus – követi a Keep it simple and stupid szabályt, azaz kellően egyszerű.
Létezik egy megoldás, ami messziről kiabál, ha túl kopott a gumiabroncs az autónkon. Egy gumiabroncs élettartama köztudottan véges. Van, aki ezt években határozza meg, de szerintem a futott kilométerek jobb indikátorok, hiszen ezzel áthidaljuk a vezetési szokások különbözőségét. De mindig van egy vízválasztó, ami után a gumiabroncsok cseréjén bizony el kell gondolkodni.