A profilmélység és a fékút kapcsolata
Címkék
Dátum
2015.01.15. 01:16
Az első példánkban 70 km/órás sebességről fékez a tesztautó, különböző állapotú (kopottságú) abroncsokon. Az ábra az új nyárigumit, a javasolt abroncscsere határát, azaz a 3 miliméteres profilmélységet, illetve a hatóságilag minimálisan előírt, 1.6 mm-es értéket mutatja.
Látványosan nagy az ugrás a 33 és az 1.6 mm között. Jóval nagyobb, mint a 8 és a 3 mm között, holott miliméterben kifejezve ott van nagyobb ugrás. Ezt nem árt észben tartani!
Második példánkban már az időjárás is változik, esős, nedves burkolat nehezítette az abroncsok tapadását. A tesztautó (még egyszer, egy másik tesztautó, másféle abroncsokon) fékez, de ezúttal 100 km/óráról 60 km/órás sebességig.
Az arányaiban nagyobb ugrás hasonlóképpen megfigyelhető most is.
,Legutóbbi bejegyzésünk után újabb infografikát hoztunk Nektek. Sőt, rögtön kettőt is. Mai témánk pedig a fékút változása az abroncsok profilmélységének csökkenésével (ergo a gumikopással.)
A két ábrát külön-külön érdemes vizsgálni és az arányokra koncentrálni, mivel az első a BMW adatait és kutatását mutatja, míg a második a Continental-ét. A két megfigyelés teljesen más körülmények között zajlott, más-más tesztautóval és más-más (márkájú és mintázatú) nyári gumiabroncsokkal.
Ettől persze még mindkét illusztráció roppant tanulságos lesz. Lássuk!
Látványosan nagy az ugrás a 33 és az 1.6 mm között. Jóval nagyobb, mint a 8 és a 3 mm között, holott miliméterben kifejezve ott van nagyobb ugrás. Ezt nem árt észben tartani!
Második példánkban már az időjárás is változik, esős, nedves burkolat nehezítette az abroncsok tapadását. A tesztautó (még egyszer, egy másik tesztautó, másféle abroncsokon) fékez, de ezúttal 100 km/óráról 60 km/órás sebességig.
Az arányaiban nagyobb ugrás hasonlóképpen megfigyelhető most is.
,Legutóbbi bejegyzésünk után újabb infografikát hoztunk Nektek. Sőt, rögtön kettőt is. Mai témánk pedig a fékút változása az abroncsok profilmélységének csökkenésével (ergo a gumikopással.)
A két ábrát külön-külön érdemes vizsgálni és az arányokra koncentrálni, mivel az első a BMW adatait és kutatását mutatja, míg a második a Continental-ét. A két megfigyelés teljesen más körülmények között zajlott, más-más tesztautóval és más-más (márkájú és mintázatú) nyári gumiabroncsokkal.
Ettől persze még mindkét illusztráció roppant tanulságos lesz. Lássuk!