A gumiabroncsokon túl az autó folyadékjait is ellenőrizni kell!
Címkék
Dátum
2014.05.17. 12:05
Olajszint
A motorolaj gyakorlatilag olyan fontossággal bír, mint az emberi szervezet számára a vér. Ez az anyag teszi lehetővé a mozgó (és kopó) alkatrészek gördülékeny működését, segít az eltömődés és korrózió megelőzésében.
Ellenőrizd rendszeresen az olajszintet, de előtte mindig állítsd le a motort és mártsuk bele az olajtartályba a mérőpálcát. (Előtte persze alaposan törljük meg!) Hideg motornál, a megfelelő szint valahol a tele és a középszint közé esik.
Ha újra kell tölteni az olajat, mindig azonos komponensű, finomságú és márkájú motorolajat használjunk!
Sebváltó folyadék
Ez a folyadék általában könnyen felismerhető vörös színéről. Hasonlóan ellenőrizhető, mint a motorolajszint, annyi különbséggel, hogy itt elegendő, ha az alacsony és a középérték közé esik a mért mennyiség.
Fékfolyadék
A féktartályt minden ellenőrzés előtt és után alaposan törüljük meg, hogy nehogy valamilyen szennyeződést vigyünk a folyadékba! A tartályon látunk egy mércét. Ha eszerint alacsony a fékfolyadék szintje, akkor haladéktalanul újra kell töltsük azt.
Arra ügyeljünk, hogy NE RÁZZUK FEL a folyadékot mert ennek hatására buborékok és/vagy hab keletkezik, ami problémához vezet! Érdemes az utántöltés után pár nappal újra rápillantani a szintre.
Hűtő
A legfontosabb dolog a hűtővíz ellenőrzésénél, hogy szigorúan tilos üzemi hőmérsékletű (kvázi forró) motornál lecsavarni a kupakot, mert nagyon komoly égési sérüléseket szenvedhetünk a kilövellő folyadéktól.
A keverék összetétele sem mindegy, így mindig az autónknak megfelelőt válkasszuk! Erről a szakszerviz, illetve a kézikönyv ad információt.
,Egy érdekes párhuzammal is nyitok. nemrég újranéztem a Terminátort, szóval nézzétek el! Az autóknak (gép) különböző folyadékokra van szüksége a túléléshez, mint nekünk embereknek (élő szövet.)
Ennél komolyabb oka is van mai bejegyzésemnek. Az autó különböző folyadékainak rendszeres ellenőrzését már több posztban is említettem, mint elengedhetetlen karbantartási tipp, de részletesebben nem kapott még teret a téma. Lássuk tehát!
A motorolaj gyakorlatilag olyan fontossággal bír, mint az emberi szervezet számára a vér. Ez az anyag teszi lehetővé a mozgó (és kopó) alkatrészek gördülékeny működését, segít az eltömődés és korrózió megelőzésében.
Ellenőrizd rendszeresen az olajszintet, de előtte mindig állítsd le a motort és mártsuk bele az olajtartályba a mérőpálcát. (Előtte persze alaposan törljük meg!) Hideg motornál, a megfelelő szint valahol a tele és a középszint közé esik.
Ha újra kell tölteni az olajat, mindig azonos komponensű, finomságú és márkájú motorolajat használjunk!
Sebváltó folyadék
Ez a folyadék általában könnyen felismerhető vörös színéről. Hasonlóan ellenőrizhető, mint a motorolajszint, annyi különbséggel, hogy itt elegendő, ha az alacsony és a középérték közé esik a mért mennyiség.
Fékfolyadék
A féktartályt minden ellenőrzés előtt és után alaposan törüljük meg, hogy nehogy valamilyen szennyeződést vigyünk a folyadékba! A tartályon látunk egy mércét. Ha eszerint alacsony a fékfolyadék szintje, akkor haladéktalanul újra kell töltsük azt.
Arra ügyeljünk, hogy NE RÁZZUK FEL a folyadékot mert ennek hatására buborékok és/vagy hab keletkezik, ami problémához vezet! Érdemes az utántöltés után pár nappal újra rápillantani a szintre.
Hűtő
A legfontosabb dolog a hűtővíz ellenőrzésénél, hogy szigorúan tilos üzemi hőmérsékletű (kvázi forró) motornál lecsavarni a kupakot, mert nagyon komoly égési sérüléseket szenvedhetünk a kilövellő folyadéktól.
A keverék összetétele sem mindegy, így mindig az autónknak megfelelőt válkasszuk! Erről a szakszerviz, illetve a kézikönyv ad információt.
,Egy érdekes párhuzammal is nyitok. nemrég újranéztem a Terminátort, szóval nézzétek el! Az autóknak (gép) különböző folyadékokra van szüksége a túléléshez, mint nekünk embereknek (élő szövet.)
Ennél komolyabb oka is van mai bejegyzésemnek. Az autó különböző folyadékainak rendszeres ellenőrzését már több posztban is említettem, mint elengedhetetlen karbantartási tipp, de részletesebben nem kapott még teret a téma. Lássuk tehát!