A 2011-ES AUSZTRÁL NAGYDÍJ
Címkék
Dátum
2011.03.25. 09:06
A PIRELLI MOTORSPORT IGAZGATÓJA NYILATKOZTA:
Paul Hembery: „Erre a pillanatra készülünk több mint egy éve, és mindnyájan nagyon izgatottak vagyunk. Úgy terveztük abroncsainkat, hogy idén mások legyenek, mint amit eddig megszoktunk a Formula 1-ben, de úgy vélem, valamennyi csapatnak sikerült valamelyest megismerkednie velük a tesztek során. Két-három kiállásra számítunk Ausztráliában, ami bizonyos szempontból ellentétes céges szokásainkkal, mivel közúti abroncsaink a lehető legtartósabbak. A Formula 1 azonban egészen más eset, hiszen szórakoztatással tartozunk a csapatoknak és a támogatóknak. Ezt észben tartva, alig várjuk már a kezdést, és lenyűgöző lesz látni, hogyan használják a pilóták és a csapatok abroncsainkat a különféle stratégiákhoz a versenyen. Már a tesztelés során is feltűnt néhány különbség a csapatok között, és érdekes lesz látni, hogy ez pontosan hogyan jelenik majd meg verseny szituációban. ”
A PILÓTA A VOLÁN MÖGÖTT EZT NYILATKOZTA:
Sebastian Vettel (Red Bull Racing): „Még egyikünk sem futott a melbourne-i pályán Pirelli abroncson eddig, ezért mindannyian kíváncsian várjuk, milyen lesz. Valami egészen új kezdetén állunk. Azt hiszem, csak annyit mondhatunk biztosan, hogy más lesz és nagyon izgalmas. Rendesen ez a pálya rendkívül megviseli az abroncsokat, ezért úgy vélem, erre nagyon oda kell majd figyelnünk a verseny során. Melbourne-ben
van néhány dolog, amire vigyázni kell: jó fékezési stabilitásra van szükség és néhány kanyar kissé egyenetlen. A kigyorsulás kifejezetten nehéz ezen a pályán, ezért ez fontos tényező lesz az autó beállításánál. Arra a tapasztalatra kell hagyatkoznunk, amit a téli tesztek során szereztünk az abroncsokról, bár Ausztráliában valószínűleg mások lesznek az időjárási viszonyok. Mindannyian nagyon várjuk már a szezon kezdetét, és remélem nagyszerű lesz a verseny úgy a pilótáknak, mint a közönségnek.”
MŰSZAKI ADATOK ÉS ABRONCSVÁLASZTÁS:
* Az ausztráliai pályát nem használják egész évben, és rendkívüli módon igénybe veszi az abroncsokat, különösen a bal elsőt.
* Tíz jobb és hat bal kanyar található az 5.303 kilométeres pályán, melyen 58 kör van előírva.
* Tavaly Melbourne-ben összesen 28 kiállás volt. A legrövidebb Mark Webber (RedBull Racing) nevéhez fűződik a 10. körben 23.517 másodperccel, a leghosszabb Lucas Di Grassi (Virgin) nevéhez a 25. körben 15 perc 47.885 másodperccel.
* A legtöbb kiállás 2004-ben volt Melbourne-ben: 49 kiállás a verseny alatt, ami 2,45 kiállást jelent versenyzőnként.
ABRONCSVÁLASZTÁS
Ausztrália Lágy->Opcionális, Kemény->Primér
A PIRELLI AUSZTRÁLIÁBAN
* Pirelli abroncs 1979-től kapható Ausztráliában, de magát a céget 1872-ben alapították Olaszországban.
* 2008-ban az ausztráliai születésű modell, Catherine McNeil szerepelt a Pirelli világhírű naptára borítóján.
* A Pirelli Australia aktív tagja a Pirelli Csoportnak, a nagyteljesítményű abroncsok vezető gyártójának. A Pirelli Australia a Pirelli Asia Pacific-hez tartozik, melynek két személyautó- és teherabroncs gyára van Kínában
,Paul Hembery: „Erre a pillanatra készülünk több mint egy éve, és mindnyájan nagyon izgatottak vagyunk. Úgy terveztük abroncsainkat, hogy idén mások legyenek, mint amit eddig megszoktunk a Formula 1-ben, de úgy vélem, valamennyi csapatnak sikerült valamelyest megismerkednie velük a tesztek során. Két-három kiállásra számítunk Ausztráliában, ami bizonyos szempontból ellentétes céges szokásainkkal, mivel közúti abroncsaink a lehető legtartósabbak. A Formula 1 azonban egészen más eset, hiszen szórakoztatással tartozunk a csapatoknak és a támogatóknak. Ezt észben tartva, alig várjuk már a kezdést, és lenyűgöző lesz látni, hogyan használják a pilóták és a csapatok abroncsainkat a különféle stratégiákhoz a versenyen. Már a tesztelés során is feltűnt néhány különbség a csapatok között, és érdekes lesz látni, hogy ez pontosan hogyan jelenik majd meg verseny szituációban. ”
A PILÓTA A VOLÁN MÖGÖTT EZT NYILATKOZTA:
Sebastian Vettel (Red Bull Racing): „Még egyikünk sem futott a melbourne-i pályán Pirelli abroncson eddig, ezért mindannyian kíváncsian várjuk, milyen lesz. Valami egészen új kezdetén állunk. Azt hiszem, csak annyit mondhatunk biztosan, hogy más lesz és nagyon izgalmas. Rendesen ez a pálya rendkívül megviseli az abroncsokat, ezért úgy vélem, erre nagyon oda kell majd figyelnünk a verseny során. Melbourne-ben
van néhány dolog, amire vigyázni kell: jó fékezési stabilitásra van szükség és néhány kanyar kissé egyenetlen. A kigyorsulás kifejezetten nehéz ezen a pályán, ezért ez fontos tényező lesz az autó beállításánál. Arra a tapasztalatra kell hagyatkoznunk, amit a téli tesztek során szereztünk az abroncsokról, bár Ausztráliában valószínűleg mások lesznek az időjárási viszonyok. Mindannyian nagyon várjuk már a szezon kezdetét, és remélem nagyszerű lesz a verseny úgy a pilótáknak, mint a közönségnek.”
MŰSZAKI ADATOK ÉS ABRONCSVÁLASZTÁS:
* Az ausztráliai pályát nem használják egész évben, és rendkívüli módon igénybe veszi az abroncsokat, különösen a bal elsőt.
* Tíz jobb és hat bal kanyar található az 5.303 kilométeres pályán, melyen 58 kör van előírva.
* Tavaly Melbourne-ben összesen 28 kiállás volt. A legrövidebb Mark Webber (RedBull Racing) nevéhez fűződik a 10. körben 23.517 másodperccel, a leghosszabb Lucas Di Grassi (Virgin) nevéhez a 25. körben 15 perc 47.885 másodperccel.
* A legtöbb kiállás 2004-ben volt Melbourne-ben: 49 kiállás a verseny alatt, ami 2,45 kiállást jelent versenyzőnként.
ABRONCSVÁLASZTÁS
Ausztrália Lágy->Opcionális, Kemény->Primér
A PIRELLI AUSZTRÁLIÁBAN
* Pirelli abroncs 1979-től kapható Ausztráliában, de magát a céget 1872-ben alapították Olaszországban.
* 2008-ban az ausztráliai születésű modell, Catherine McNeil szerepelt a Pirelli világhírű naptára borítóján.
* A Pirelli Australia aktív tagja a Pirelli Csoportnak, a nagyteljesítményű abroncsok vezető gyártójának. A Pirelli Australia a Pirelli Asia Pacific-hez tartozik, melynek két személyautó- és teherabroncs gyára van Kínában
ÚJ KORSZAK A VILÁG TÚLSÓ VÉGÉN: A PIRELLI AUSZTRÁLIÁBA VISZI A SHOW-T
A TÖRTÉNET
33 tesztnap (15 hivatalos és 18 belső teszt) után végre indulhat a Pirelli Formula 1-es kalandja. A Formula 1-es kaland ugyanabban az országban indul ezen a hétvégén, ahol a Pirelli számára pontosan 19 évvel, négy hónappal és 24 nappal ezelőtt véget ért az Adelaide-ben rendezett 1991-es Ausztrál Nagydíjon, ahol 14 kör után belengették a piros zászlót a szakadó eső miatt, és ami mind a mai napig a legrövidebb Formula 1-es versenynek számít. Ebben az évben a melbourne-i Albert Parkban rendezik a versenyt immár 16 éve, és ez a Pirelli első versenye abban a hároméves sorozatban, melyre a FIA-val, a nemzetközi motorsport vezető testületével leszerződött. De valószínűleg Melbourne-ben is legalább annyi izgalomnak nézünk elébe, mint annakidején Adelaide-ben.
A Pirelli új PZero abroncsát úgy tervezték, hogy segítse az előzést a pályán és a bokszban is, visszatért a KERS és bevezették a mozgatható hátsó szárnyat is. A kemény és lágy gumikeveréket visszük Ausztráliába, melyek közül a lágy nagy sebességet és tapadást biztosít, a keményet pedig a tartósság jellemzi. Az időjárás valószínűleg más lesz, mint amit a tesztek során tapasztaltunk, ezért a csapatok eggyel több garnitúra primér abroncsot kapnak a pénteki szabadedzésre, s ezzel 12 garnitúra száraz időre való abroncsra emelkedik a felhasználható abroncsok száma a hétvége folyamán, és a versenyzők több kört futhatnak a szabadedzésen a beállítás véglegesítése céljából.
A TÖRTÉNET
33 tesztnap (15 hivatalos és 18 belső teszt) után végre indulhat a Pirelli Formula 1-es kalandja. A Formula 1-es kaland ugyanabban az országban indul ezen a hétvégén, ahol a Pirelli számára pontosan 19 évvel, négy hónappal és 24 nappal ezelőtt véget ért az Adelaide-ben rendezett 1991-es Ausztrál Nagydíjon, ahol 14 kör után belengették a piros zászlót a szakadó eső miatt, és ami mind a mai napig a legrövidebb Formula 1-es versenynek számít. Ebben az évben a melbourne-i Albert Parkban rendezik a versenyt immár 16 éve, és ez a Pirelli első versenye abban a hároméves sorozatban, melyre a FIA-val, a nemzetközi motorsport vezető testületével leszerződött. De valószínűleg Melbourne-ben is legalább annyi izgalomnak nézünk elébe, mint annakidején Adelaide-ben.
A Pirelli új PZero abroncsát úgy tervezték, hogy segítse az előzést a pályán és a bokszban is, visszatért a KERS és bevezették a mozgatható hátsó szárnyat is. A kemény és lágy gumikeveréket visszük Ausztráliába, melyek közül a lágy nagy sebességet és tapadást biztosít, a keményet pedig a tartósság jellemzi. Az időjárás valószínűleg más lesz, mint amit a tesztek során tapasztaltunk, ezért a csapatok eggyel több garnitúra primér abroncsot kapnak a pénteki szabadedzésre, s ezzel 12 garnitúra száraz időre való abroncsra emelkedik a felhasználható abroncsok száma a hétvége folyamán, és a versenyzők több kört futhatnak a szabadedzésen a beállítás véglegesítése céljából.