Hamilton vitte az egész hétvégét a Pirellivel
Címkék
Dátum
2012.07.30. 01:00
Hamilton kezdettől vezette a mezőnyt, csak amikor a 18. körben kiállt,
vette át a vezetést a második helyről induló Lotusos Romain Grosjean, de
az angol újra az élre tört, amikor a francia pilóta egy kicsit hosszabb
időt töltött a boxban. Hamilton a 40. körben váltott újabb szett médium
abroncsra, ekkor rövid időre a Lotus pilótája, Kimi Raikkönen került az
élre. A lágy abroncson megtett nagyon erős 25 körével Raikkönen három
autót is megelőzött és a második helyre küzdötte fel magát,
csapattársát, Grosjean is megelőzve az utolsó kiállásokat követően. Húsz
körrel a verseny vége előtt, új P Zero fehér médium gumikeveréken
Raikkönen üldözőbe vette Hamiltont, s az izgalmas finisben egészen a
befejezésig üldözte az angol pilótát. Grosjean a harmadik helyen
végzett, így két Lotus állhatott dobogóra.
Az első három versenyző mind két kiállásos stratégiát követett: Hamilton egyszer futott lágy gumikeveréken, kétszer médiumon, a Lotus pilótái kétszer lágy abroncson, egyszer médiumon futottak. A Red Bullos Sebastian Vettel érte el a legjobb helyezést három kiállásos stratégiával: a negyedik lett és ő futotta a verseny leggyorsabb körét P Zero sárga lágy abroncson. A McLarenes Jenson Button és a Red Bullos Mark Webber is háromszor állt ki a hatodik és a nyolcadik helyen végezve.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata: „A változékony időjárás miatt a csapatok nem tudtak tele tankkal futni a lágy abroncson a verseny előtt, így sok kérdés nyitva maradt a vasárnapi versenyre. Mindkét gumikeverék kopása elfogadható volt, és csak néhány tizedmásodperc volt a különbség a lágy és a médium abroncs között, ami többféle stratégiára és rugalmas taktikázásra adott lehetőséget a csapatoknak. Lewis Hamilton jó időmérős eredményével megspórolt egy garnitúra lágy abroncsot a versenyre, melyből mindent kihozva látványosan az élre tört, bár végül küzdenie kellett a vezetés megtartásáért. Az előzés szokás szerint nagyon nehéz volt a szűk Hungaroringen, ezért a csapatok a kiállási stratégia segítségével igyekeztek megelőzni versenytársaikat. A sokféle stratégiának köszönhetően ismét igen szoros volt a verseny befejezése, annak ellenére, hogy a szoros verseny növeli az abroncskopást, mivel az autók többet csúszkálnak a poros pályán. A 2012-es szezon felejthetetlen első fele után, melyen az eddigi egyik legszorosabb verseny alakult ki, amiben az abroncsoknak is nagy szerepük volt, már alig várjuk az évad folytatását.”
Kiállások a 2012-es Magyar Nagydíjon
Hamilton: LH MÚ (18) MÚ (40) 2
Räikkönen: LH LH (20) MH (45) 2
Grosjean: LH LH (19) MH (39) 2
Vettel: LH LH (17) MÚ (38) LH (58) 3
Alonso: LH MÚ (17) MÚ (43) 2
Button: LH MÚ (15) LH (34) MÚ (45) 3
Senna: LH MÚ (16) MÚ (42) 2
Webber: MÚ MÚ (20) LÚ (39) LH (55) 3
Massa: LH MÚ (18) MÚ (43) 2
Rosberg: LÚ MÚ (16) MÚ (40) 2
Hülkenberg: LH MÚ (15) MÚ (39) 2
Di Resta: LÚ MÚ (16) MÚ (38) 2
Maldonado: LH MÚ (15) MÚ (41) ÁB (52) 3
Perez: LÚ MÚ (21) MÚ (47) 2
Ricciardo: LÚ LÚ (14) LH (34) MÚ (47) 3
Vergne: LH LÚ (12) LH (30) MÚ (46) MÚ (64) 4
Kovalainen: LÚ MÚ (17) MÚ (36) LH (56) 3
Kobayashi: LH MÚ (8) LH (40) 2
Petrov: LÚ MÚ (18) MÚ (35) MÚ (51) 3
Pic: MÚ LÚ (20) MÚ (39) 2 Glock: MÚ LÚ (18) MÚ (40) 2
De La Rosa: MÚ MÚ (22) LÚ (41) 2
Kartikeyan: LÚ MÚ (18) LH (39) 2 NÉE
Schumacher: LÚ MÚ (1) ÁB (4) MÚ (32) 3 NÉE
Az első oszlop azt az abroncsot mutatja, melyen a pilóta a versenyt kezdte.
L = lágy gumikeverék / M = médium gumikeverék Ú = új gumikeverék / H = használt gumikeverék NÉE = nem ért el eredményt / NF = nem fejezte be / ÁB = áthajtásos büntetés / NI = nem indult
Az utolsó oszlop a kiállások számát mutatja. ,Budapest, 2012. július 29.
A McLarenes Lewis Hamilton elsöprő győzelmet aratott a Magyar Nagydíjon: ő volt a leggyorsabb a szabadedzésen és az időmérőn is. Az angol versenyző két kiállásos stratégiával és egy másodperccel nyerte meg a világbajnokság első felének utolsó futamát, melyet a szünet után még kilenc verseny követ. A Ferrari pilótája, Fernando Alonso, aki a hatodik helyről indulva ötödikként végzett, 40 ponttal vezeti a pilóták versenyét.
Az első tíz versenyző mind P Zero sárga lágy gumikeveréken kezdte a versenyt, melyet a P Zero fehér médiummal együtt Magyarországra jelöltek. A Red Bullos Mark Webber indult a legjobb rajtpozícióból a médium abroncson: a 11. helyről indulva nyolcadikként végzett. Őt leszámítva csak a két Marussia és a HRT-s Pedro de la Rosa kezdte a versenyt a fehér médium gumikeveréken.
Az első három versenyző mind két kiállásos stratégiát követett: Hamilton egyszer futott lágy gumikeveréken, kétszer médiumon, a Lotus pilótái kétszer lágy abroncson, egyszer médiumon futottak. A Red Bullos Sebastian Vettel érte el a legjobb helyezést három kiállásos stratégiával: a negyedik lett és ő futotta a verseny leggyorsabb körét P Zero sárga lágy abroncson. A McLarenes Jenson Button és a Red Bullos Mark Webber is háromszor állt ki a hatodik és a nyolcadik helyen végezve.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata: „A változékony időjárás miatt a csapatok nem tudtak tele tankkal futni a lágy abroncson a verseny előtt, így sok kérdés nyitva maradt a vasárnapi versenyre. Mindkét gumikeverék kopása elfogadható volt, és csak néhány tizedmásodperc volt a különbség a lágy és a médium abroncs között, ami többféle stratégiára és rugalmas taktikázásra adott lehetőséget a csapatoknak. Lewis Hamilton jó időmérős eredményével megspórolt egy garnitúra lágy abroncsot a versenyre, melyből mindent kihozva látványosan az élre tört, bár végül küzdenie kellett a vezetés megtartásáért. Az előzés szokás szerint nagyon nehéz volt a szűk Hungaroringen, ezért a csapatok a kiállási stratégia segítségével igyekeztek megelőzni versenytársaikat. A sokféle stratégiának köszönhetően ismét igen szoros volt a verseny befejezése, annak ellenére, hogy a szoros verseny növeli az abroncskopást, mivel az autók többet csúszkálnak a poros pályán. A 2012-es szezon felejthetetlen első fele után, melyen az eddigi egyik legszorosabb verseny alakult ki, amiben az abroncsoknak is nagy szerepük volt, már alig várjuk az évad folytatását.”
Kiállások a 2012-es Magyar Nagydíjon
Hamilton: LH MÚ (18) MÚ (40) 2
Räikkönen: LH LH (20) MH (45) 2
Grosjean: LH LH (19) MH (39) 2
Vettel: LH LH (17) MÚ (38) LH (58) 3
Alonso: LH MÚ (17) MÚ (43) 2
Button: LH MÚ (15) LH (34) MÚ (45) 3
Senna: LH MÚ (16) MÚ (42) 2
Webber: MÚ MÚ (20) LÚ (39) LH (55) 3
Massa: LH MÚ (18) MÚ (43) 2
Rosberg: LÚ MÚ (16) MÚ (40) 2
Hülkenberg: LH MÚ (15) MÚ (39) 2
Di Resta: LÚ MÚ (16) MÚ (38) 2
Maldonado: LH MÚ (15) MÚ (41) ÁB (52) 3
Perez: LÚ MÚ (21) MÚ (47) 2
Ricciardo: LÚ LÚ (14) LH (34) MÚ (47) 3
Vergne: LH LÚ (12) LH (30) MÚ (46) MÚ (64) 4
Kovalainen: LÚ MÚ (17) MÚ (36) LH (56) 3
Kobayashi: LH MÚ (8) LH (40) 2
Petrov: LÚ MÚ (18) MÚ (35) MÚ (51) 3
Pic: MÚ LÚ (20) MÚ (39) 2 Glock: MÚ LÚ (18) MÚ (40) 2
De La Rosa: MÚ MÚ (22) LÚ (41) 2
Kartikeyan: LÚ MÚ (18) LH (39) 2 NÉE
Schumacher: LÚ MÚ (1) ÁB (4) MÚ (32) 3 NÉE
Az első oszlop azt az abroncsot mutatja, melyen a pilóta a versenyt kezdte.
L = lágy gumikeverék / M = médium gumikeverék Ú = új gumikeverék / H = használt gumikeverék NÉE = nem ért el eredményt / NF = nem fejezte be / ÁB = áthajtásos büntetés / NI = nem indult
Az utolsó oszlop a kiállások számát mutatja. ,Budapest, 2012. július 29.
A McLarenes Lewis Hamilton elsöprő győzelmet aratott a Magyar Nagydíjon: ő volt a leggyorsabb a szabadedzésen és az időmérőn is. Az angol versenyző két kiállásos stratégiával és egy másodperccel nyerte meg a világbajnokság első felének utolsó futamát, melyet a szünet után még kilenc verseny követ. A Ferrari pilótája, Fernando Alonso, aki a hatodik helyről indulva ötödikként végzett, 40 ponttal vezeti a pilóták versenyét.
Az első tíz versenyző mind P Zero sárga lágy gumikeveréken kezdte a versenyt, melyet a P Zero fehér médiummal együtt Magyarországra jelöltek. A Red Bullos Mark Webber indult a legjobb rajtpozícióból a médium abroncson: a 11. helyről indulva nyolcadikként végzett. Őt leszámítva csak a két Marussia és a HRT-s Pedro de la Rosa kezdte a versenyt a fehér médium gumikeveréken.