A Pirelli befejezte a tesztelést Mugelloban

Az első napi szakadó esőben a pilótáknak alkalmuk nyílt tesztelni a Cinturato zöld intermédia abroncsot és a Cinturato kék esőgumit is, de az időjárási viszonyok miatt kevesebb kört futottak az első napon. Szerdán és csütörtökön sokkal jobb volt az idő, így a csapatok teljesíthették a tesztprogramot, mely az aerodinamikai és más fejlesztések felméréséről szólt, valamint a 2012-es Pirelli abroncsok működésének jobb megismeréséről.

Sok harmadpilótának először nyílt lehetősége tesztelni az idei Pirelli abroncsokat Mugellóban, azon a pályán, mely az abroncs teljesítményének valamennyi jellemzőjét próbára teszi a többféle sebességgel vehető kanyarokban. A mugellói pálya felszíne meglehetősen durva, és bővelkedik hosszú, közepes és nagy sebességgel vehető kanyarokban, valamint hajtűkanyarokban és hirtelen irányváltásokban.

A Red Bull Racing pilótája, Sebastian Vettel futotta a teszt leggyorsabb körét csütörtök délelőtt P Zero sárga lágy abroncson 1 perc 21,267 másodperccel. Összehasonlításképpen a 2004-es 1 perc 18,704 másodperces mugellói köridőrekord eltérő szabályok és különböző abroncsok használata mellett született.

Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatójának nyilatkozata: „Mivel a szezon során igen kevés lehetőség van tesztelésre, ez a három napos teszt nagyszerű alkalom volt a csapatoknak, hogy jobban megismerjék az abroncsainkat, és kipróbálják az újításokat az európai szezon előtt. Ez hagyományosan egy olyan időszak, amikor a csapatok új alkatrészeket alkalmaznak, és a rég nem látott szoros versenyben felmérik, milyen hatással vannak az abroncsok az autók fejlesztésére, ami az előnyszerzés kulcsa. Az első nap az eső csaknem elmosta a tesztet, de a csapatok hosszabb időt töltöttek a pályán a következő két napon médium és kemény gumikeveréken, és sok hasznos adatot gyűjtöttek, ami nagyon értékes lesz a további versenystratégia kialakításában.”

TESZTADATOK:
  • A csapatok 405 kört teljesítettek az első napon. 1005-öt a másodikon és 1134-et a harmadikon. Ez kb. 43 nagydíjnak felel meg.
  • A levegő hőmérséklete 13-24 fok között volt a háromnapos teszt során, a pálya hőmérséklete pedig 15-37 fok között mozgott.

A TESZT SZÁMOKBAN:

A Mugellóba vitt abroncsgarnitúrák száma: 366 szett - melyből szuper-lágy abroncs: 25 szett
- melyből lágy abroncs: 50 szett
- melyből médium abroncs: 107 szett
- melyből kemény abroncs: 118 szett
- melyből intermédia abroncs: 35 szett
- melyből esőgumi: 31 szett.

A felhasznált garnitúrák száma: 207
- melyből szuper-lágy abroncs: 3 szett
- melyből lágy abroncs: 20 szett
- melyből médium abroncs: 69 szett
- melyből kemény abroncs: 92 szett
- melyből intermédia abroncs: 15 szett
- melyből esőgumi: 8 szett.

A leghosszabb pályán töltött idő:
16 kör kemény keveréken
14 kör médium keveréken
13 kör lágy keveréken
6 kör szuper-lágy keveréken.

ABRONCSOK:

Első nap
1. Alonso 1’22’’444 új kemény
2. Webber 1’23’’648 használt médium
3. Vergne 1’23’’891 új médium

Második nap
1. Grosjean 1’21’’603 új kemény
2. Kobayashi 1’21’’603 új lágy
3. Vettel 1’21’’825 új kemény

Harmadik nap
1. Grosjean 1’21’’035 új kemény
2. Vettel 1’21’’267 új médium
3. Alonso 1’21’’363 használt médium ,A Formula 1-es csapatok sokat profitáltak a Pirelli 2012-es, 2008 óta először megtartott szezonbeli abroncstesztjéből . A három napos tesztre az olaszországi Mugellóban került sor, ahol 2010 augusztusában először léptek pályára a Pirelli Formula 1-es abroncsainak prototípusai.

A csapatok a tesztekre autónként és évenként járó száz garnitúrából megmaradt gumikeverékek bármelyikét használhatták a slick abroncsok közül, és szuper-lágy keveréken is futhattak az utolsó napon. A száz abroncsgarnitúra a fiatal pilóták év végi tesztjére is vonatkozik.
pályázati logó